مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی روز چهارشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مهمترین زمان اولیه مبارزه با آفات محصول پنبه ، ضدعفونی بذر است که در این زمان اطلاع رسانی و آموزش لازم به کشاورزان ارائه شد.

فاطمه حلاج نیا اضافه کرد: در سایر مراحل پرورش گیاه پنبه با توجه به شرایط اقلیمی موجود که گرم و خشک است ،کشاورزان باید مزارع را به خوبی بررسی کنند تا در زمان مناسب آفات را شناسایی کرده و به موقع با آن برخورد نمایند تا از وارد آمدن هر چه بیشتر خسارت جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت:شهرستانهای سرخس ،سبزوار و رشتخوار عمده کشت پنبه در استان را دارند و باید به منظور عملکرد بهتر و برداشت محصول مناسب در مبارزه با آفات این محصول از جمله سنگ پنبه  و کرم قوزه هوشیار باشند تا از وارد آمدن خسارت جلوگیری کنند.

این مسئول تاکید کرد: علاوه بر این مسئله مهم در این است که کشاورزان سم را از مراکز مجاز تهیه کنند تا در حین عملیات مبارزه به دلیل مشکلات سموم غیر مجاز و بدون شناسنامه شاهد وارد آمدن خسارت مضاعف به محصول خود نباشند.

وی گفت: امسال ۲۱ هزار هکتار سطح زیر کشت پنبه در استان خراسان رضوی است.

سال گذشته حدود ۱۶ هزار و ۴۰ هکتار با آفات مکنده و ۱۳۰۰ هکتار با سایر آفات پنبه در مزارع خراسان رضوی  مبارزه شیمیایی انجام شده است.

۷۴۹۶/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.