سید جواد حسینی روز سه شنبه در مراسم پایانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر کشور در حرم مطهر رضوی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت را در نظام آموزش و پرورش مورد تاکید قرار داده است.

وی اظهار داشت: تحقق ساحت ۶ گانه تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مستلزم تقویت ابعاد اعتقادی، اخلاقی و دینی دانش آموزان به عنوان زیربنای این بخش است.

وی گفت: کلید واژه "قنات" که اختصار چهار واژه قرآن، نماز، امام شناسی و عترت و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است، باید در دل نظام تعلیم و تربیت جاری شود.

حسینی افزود: حیات، سرزندگی و سلامت جامعه با پاکسازی نظام آموزش و پرورش محقق می شود و با جاری شدن آن بین دانش آموزان سعادت، تعادل و تکامل رخ می دهد.

وی اظهار داشت: برگزاری مسابقات سراسری قرآن دانش آموزان به همت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی موجب تحول در عرصه آموزش های قرآنی شده است، ضمن اینکه توجه به آموزش های قرآنی و نماز و عترت محور برنامه های این وزارتخانه است.

وی گفت: در اجرای طرح "قنات" و در حوزه امام شناسی بیش از ۶۳ عنوان کتاب شناسایی و معرفی شده است.

حسینی افزود: طرح شهید پژوهی نیز برای نخستین بار در مشهد کلید خورد که در این راستا ۶۲ هزار اثر تولید شد و با توجه به آثار به دست آمده، به نظر می رسد این طرح قابلیت کشوری شدن را دارد.

وی اظهار داشت: خراسان رضوی تنها استان کشور است که ۳۷ مرکز شاهد پژوهی را بدون اتکا به اعتبارات وزارتخانه راه اندازی کرده است.

وی گفت: دبیرخانه روایتگری انقلاب هم برای نخستین بار در خراسان رضوی راه اندازی شد که در قالب آن معلمان روایتگر انقلاب دوره آموزشی را گذرانده و این آموزش ها را به کلاس درس منتقل کردند و این طرح نیز قابلیت تسری به کل کشور را دارد.

به گزارش ایرنا، مرحله کشوری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان با حضور یکهزار دانش آموز دختر از سراسر کشور که از ۱۲ مرداد ماه در مشهد آغاز شده بود امروز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد. 

۷۴۹۶/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.