معاون فرهنگی - اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: موقوفات منفعتی آن دسته از موقوفاتی هستند که درآمدزایند از این رو  عواید حاصل از دو موقوفه مرتبط با ازدواج، صرف ترویج این سنت حسنه و کمک به تامین هزینه های ازدواج می شود.

حجت الاسلام جمال ایزدی افزود: بخش دیگری از موقوفات، موقوفات انتفاعی اند که درآمد زا نیستند و عوایدی ندارند که در بین این دسته از موقوفات در خراسان رضوی تعداد قابل توجهی با نیت کمک به ازدواج ثبت شده است و به صورت انفرادی یا مشترک امکاناتی مانند مسکن یا مواردی از این دست را در اختیار زوجین قرار می دهد.

وی اضافه کرد: برای همسو کردن نیات واقف با نیازهای روز جامعه از جمله کمک به ازدواج زوجین، اقداماتی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در حال انجام است.

معاون فرهنگی - اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به همه ادارات اوقاف در سراسر خراسان رضوی ابلاغ شد که مراسم نمادینی برای ترویج فرهنگ ازدواج و کمک به زوجین برگزار کنند.

ایزدی افزود: مهمترین این برنامه ها با عنوان پیوند آسمانی در جهت اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش با موضوع کمک به ازدواج در بقعه امامزاده غیاث الدین مشهد برگزار و  کمک هزینه خرید جهیزیه به ۱۴ زوج نیازمند هدیه شد.

۷۴۸۹/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.