رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد گفت: به دلیل پایین بودن سرانه مطالعه در کشور ما، سیاست‌های نهاد کتابخانه‌ها بر تبدیل کتابخانه‌های عمومی از قرائت خانه به پایگاه‌های اجتماعی فعال قرار گرفته است.

احمد مظلوم در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، عنوان کرد: بر طبق آیین نامه‌ها و بخشنامه‌ها و سیاست‌های جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتابخانه‌های عمومی باید به یک پایگاه اجتماعی فعال و یک پاتوق فرهنگی تبدیل شوند و از حالت قرائت خانه و مکانی برای خواندن کتاب‌های درسی خارج شوند.

وی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی از ابتدای کودکی، اظهار کرد: در چند سال اخیر توجه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به بخش‌های کودک کتابخانه‌ها، تجهیز و ارسال منابع درخور و مناسب نیازهای کودکان و نوجوانان بسیار چشمگیر بوده است.

وی ادامه داد: تمرکز نهاد کتابخانه‌های عمومی بیشتر به قشر کودک و نوجوان معطوف شده و بر اجرای برنامه‌های جانبی و فرهنگی برای این قشر از قبیل قصه گویی، برگزاری نشست‌های کتابخوان، تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی، برگزاری نشست‌های نمایش‌نامه خوانی بسیار تاکید شده تا بتوان کودکان و نوجوانان را به سمت فرهنگ کتاب و کتابخوانی سوق داد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گناباد خاطرنشان کرد: بنا داریم کتابخانه شهید مطهری این شهرستان را به یک پایگاه اجتماعی فعال و محیط امنی برای کودکان و نوجوانان مبدل نماییم تا این عزیزان بتوانند در برنامه‌های فرهنگی برگزار شده توسط کتابخانه شرکت کنند.

مظلوم با بیان اینکه کتابخانه باید محلی برای رفت و آمد نوجوانان و جوانان باشد، گفت: باید کتابخانه به مکانی مفرح و شاد برای تبادل افکار و نظرات افراد کتابخوان تبدیل شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.