علی نجفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین شرایط من به هنگام پذیرش شهرداری نیشابور عدم مداخله شورا در امور اجرایی شهرداری بود که در سال اول حضورم در شهرداری نیشابور این روند به نحو قابل قبولی توسط اعضای شورای شهر رعایت می شد.
وی بدون اشاره به اسم فردی خاص ادامه داد: متاسفانه از سال دوم مداخله های برخی از اعضای شورای شهر در امور اجرایی شهرداری علیرغم تذکرهای متعددی که داده شد افزایش یافت.
شهردار نیشابور گفت: همچنین در قانون، امکان تفویض اختیار شورا به شهردار برای انجام معاملات متوسط پیش بینی شده است که برابر تفویض اختیار شورای شهر نیشابور این مبلغ تا پنج میلیارد ریال افزایش یافت اما بهمن ماه سال گذشته تعدادی از اعضای شورای شهر با بیان این مطلب که با توجه به تفویض اختیاری که صورت گرفته شهرداری گزارش های لازم را به شورا نمی دهد درخواست لغو این اختیار را کردند.
نجفی افزود: در همان زمان اعلام کردیم از همه قراردادهایی که توسط شهرداری بسته شده یک نسخه به شورای شهر ارسال می کنیم تا اینکه دو هفته قبل زمانی که من در ماموریت بودم این موضوع در شورا دوباره مطرح شد و چهارشنبه گذشته در جلسه علنی شورای شهر نیشابور لغو این اختیارات به تصویب رسید.
وی اضافه کرد: با لغو اختیار انجام معاملات تا سقف پنج میلیارد ریال، مصوبه قبلی آن که سقف معاملات متوسط تا مبلغ دو  میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریال را اجازه می داد هم لغو شد و بدین ترتیب امروز شهردار نیشابور حتی اختیار خرید یک خودکار را هم ندارد.
شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۹۸۶۹/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.