محمدرضا حیدری در حاشیه پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای‌شهر مشهد درباره حواشی پیرامون نامگذاری یکی از معابر شهری به نام استاد شجریان، اظهارکرد: کمیته‌ای تخصصی در شهرداری مشهد روی موضوع نامگذاری‌ها کار می‌کند و پس از بررسی پیشنهادات در کمیسیون فرهنگی، به صحن علنی شورا آورده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدرضا حیدری با بیان اینکه طبق آیین نامه مصوب شورای‌چهارم شهر مشهد، علاوه بر معابر و میادین و محله‌ها، نامگذاری به ایستگاه‌های آتش‌نشانی، فروشگاه‌های عرضه مستقیم کالا، سالن‌های ورزشی، پارک‌ها و محلات نیز توسعه‌یافته، گفت: هفته گذشته در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی اصلاحیه‌ای به این منظور دادیم که فقط نامگذاری‌های محلات، حسب قانون به شورای‌شهر آورده شود.

حیدری خاطرنشان کرد: تعدادی از اعضای شورای‌شهر مشهد نیز طرحی را به منظور نامگذاری یکی از خیابان های سطح شهر به نام استاد شجریان ارائه کرده‎اند و بررسی های کارشناسی لازم از سوی کمیسیون فرهنگی در حال اجراست اما حساسیتی در مورد استاد شجریان ایجاد شده که مربوط به وقایع سال 88 است.

رئیس شورای‌شهر مشهد گفت: اکنون سوالی مطرح است که چگونه عامل محرک و اصلی حوادث آن سال در کمال امنیت و آرامش از تمام خطوط نظام عبور می‌کند و ارکان کشور و حاکمیت را زیر سوال می‌برد و کسی برای این موضوع فریاد نمی‌زند و سخنی نمی‌گوید ولی استاد شجریان، هنرمند پرآوازه ایرانی که از شهرت جهانی برخوردار بوده و فرزند مشهد و خراسان است، با بی‌انصافی موجب هجمه و تخریب قرار می‌گیرد.

حیدری افزود: معتقدیم این رفتارها از اخلاق و انصاف به دور است و اقدامات این‌چنینی، دستاویزی برای سوء‌استفاده خارج‌نشینان عافیت‌طلب و دشمنان کینه‌توز کشور می‌شود. جالب توجه اینکه شبکه افق رسانه ملی نیز اخیرا مستندی برای خدمات ۵۰ سال استاد شجریان پخش کرده که نشان‌دهنده جایگاه والای ایشان و تاثیرگذاری این هنرمند در حفظ هویت ایرانی و انتقال موسیقی سنتی در نیم قرن اخیر به نسل جوان است.

رئیس شورای‌شهر مشهد با بیان اینکه استاد شجریان ممکن است در رویکرد و جهت‌گیری متفاوت با شرایط موجود رفتار کرده باشد، خاطرنشان کرد: این ساحت در سایر ساحت‌های زندگی ایشان اصلا به چشم نمی‌آید. برخی دستگاه‌های مسئول درباره این موضوع تعاملاتی با شورای‌شهر داشتند و دغدغه‌هایی را مطرح کردند که قرار شده نشست مشترکی پیرامون این موضوع داشته باشیم.

وی تاکید کرد: استاد شجریان چهره‌ای متعلق به این کشور و سرزمین و نظام است و ما باید این مهم را مورد توجه داشته باشیم. وجه هنری و آواز ایشان در حوزه موسیقی و هنر بیش از سایر موضوعات در اذهان عمومی نقش بسته است.

حیدری با بیان اینکه شورای‌شهر تهران نیز مصوبه نامگذاری خیابانی به نام استاد شجریان را داشته، اظهارکرد: بازه زمانی مشخصی را نمی‌توان برای اجرایی کردن این طرح اعلام کرد و نیازمند بررسی و کارشناسی بیشتری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.