اولین و بزرگترین مانور امداد و نجات در نیشابور برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، سید مجتبی احمدی در مراسم پایانی نخستین دوره اردوی کشوری هلال معرفت رضوی با حضور دبیران کانون های دانشجویی هلال احمر دانشگاه های آزاد اسلامی در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور گفت: جامعه ما جامعه آسیب پذیری است و برای آمادگی در مقابل حوادث و سوانح باید جوامع محلی را تقویت کرد که از بهترین جوامع محلی جوامع دانشجویی است. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی افزود: این اردو با همت دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور و همکاری جمعیت هلال احمر در سازمان جوانان با حضور ۲۰۲ واحد دانشگاهی از سراسر کشور و ۹۰۰ نفر از اعضای جوان کانون های دانشجویی جمعیت هلال احمر در دانشگاه های سراسر کشور برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه هدف این اردو توانمندسازی جوامع محلی و افزایش مهارت های جوانان عزیز ما به عنوان قشر فعال جامعه است، افزود: باید در زمان بروز حوادث و سوانح وظایف و نقش خودشان را به عنوان یک جامعه بسیار نقش آفرین بدانند، ضمن اینکه حوادث و بلایای اطراف خود را بشناسند و به دیگران نیز کمک کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی در خصوص این اردوها توضیح داد: در این اردو مانورهای متعددی در بخش حمل مصدوم، پانسمان، تغذیه اضطراری، احیای ریوی - قلبی، بانداژ و اسکان اضطراری انجام شد که این آموزش ها باعث می شود جوانان ما در هنگام بروز حوادث داوطلبان امدادرسان در کنار جمعیت هلال احمر باشند.

احمدی خاطرنشان کرد: حدود ٢میلیون نفر عضو داوطلب سنین مختلف در جمعیت هلال احمر کشور حضور دارند که در زمان  بروز حوادث می توانند به عنوان اعضای اصلی و کمک رسان در خدمت جمعیت هلال احمر باشند.

معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: هدف از این اردوی آموزشی و معرفتی رشد و ارتقای هرچه بیشتر دانشجویان در بخش های مختلف فرهنگی است و محور اصلی این دوره، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که توسط مقام معظم رهبری در پایان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صادر شده است.

ابراهیم کلانتری افزود: این اردو برای ۷۰۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر طی دو هفته برگزار می شود که امروز اردوی دانشجویان دختر به پایان رسیده و همزمان اردوی پسران شروع می شود.

وی تصریح کرد: در حاشیه برگزاری این دوره ها برنامه زیارت مرقد ملکوتی امام رضا(ع) و میثاق با شهیدان و محافل انس با قرآن نیز برگزار می شود.

وی در پایان یادآور شد: در ادامه این برنامه های فرهنگی، دوره معرفت رضوی شهریور ماه امسال در مشهد مقدس به مدت ۲۰ روز با حضور منتخبان دانشجویان از گروه های مختلف برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.