مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: عمده این خسارت ها به محصولات باغی شامل گردو، سیب، آلو و گلابی وارد شده است.

محمد علی فرهمند راد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این رویداد طبیعی ۷۰۰ هکتار از باغ های کشاورزان در بخش مرکزی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد و یک هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ های کشاورزان در بخش زبرخان بین ۴۰ تا ۶۰ درصد خسارت دیدند.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه فصل برداشت این محصولات هنوز فرا نرسیده است وزش شدید توفان باعث ریختن بسیاری از میوه ها و محصولات سردرختی شد.
 

امهال بازپرداخت وام خسارت دیدگان بخش کشاورزی نیشابور

فرهمند راد گفت: در اجرای آیین نامه اجرایی بند (خ) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه، بازپرداخت تسهیلات خسارت دیدگان ناشی از حوادث غیر مترقبه مشمول امهال می‌ شود.
وی افزود: پس از بررسی خسارات در کارگروه مربوطه نسبت به اعلام نظر در زمینه افراد واجد شرایط اقدام می گردد.
وی اظهار داشت: کشاورزانی که از بانک‌ های عامل در بخش کشاورزی از جمله زراعت، باغبانی، پرورش دام و طیور و آبزیان، جنگلداری و مرتعداری تسهیلات دریافت کرده اند و سر رسید بدهی آنان از اول مهر ماه تا پایان اسفند ماه پارسال بوده و خسارت وارده به آنها در اثر حوادث غیر مترقبه به تائید کارگروه مربوطه رسیده باشد، مشمول این مصوبه می‌ شوند.
فرهمند راد گفت: امهال و بخشودگی مطالبات شامل خدمات و صنایع وابسته به بخش کشاورزی از جمله صنایع تبدیلی، تولید سم، کود و بذر، تولید وسایل، ادوات و تجهیزات کشاورزی نمی شود.
شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۹۸۶۹/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.