رئیس اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی کاشمر روز سه شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: این تعهد پارسال دو هزار و ۳۷ فرصت شغلی بود که به همت تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان ۱۶۰ درصد محقق شد.

اباذر میری افزود: امسال هم به رغم اینکه تاکنون تعداد ۱۰۵ فرصت شغلی برابر با شش درصد از تعهدات شهرستان به ثبت رسیده است اما به دلیل قطع سامانه رصد در یک ماه اخیر مسئولان امکان ثبت فرصت‎های شغلی دیگر را نداشتند و همین منجر به کمی میزان ثبت اشتغال شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی کاشمر گفت: تسهیلات مشاغل خانگی نیز به طرح‎هایی پرداخت می‌شود که در سامانه الگوی مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی هم ثبت نام کرده باشند.

میری افزود: سال گذشته سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی شهرستان ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بوده که پرداخت شده است.

وی ادامه داد: اعتبارات مشاغل خانگی به صورت شناور است که فقط به پنج  رشته شغلی از جمله دست بافت‌های داری و دستگاهی، دست دوزها و مصنوعات چرمی، گیوه بافی و گیوه دوزی، پوشاک و گل و گیاه که در سامانه الگوی مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی  ثبت‌نام کرده  و تائید شده جهاد دانشگاهی نیز باشند پرداخت می شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی کاشمر گفت: در طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، کارفرمایانی که بخواهند از این نیروها به کارگیری کنند برای مدت سه ماه مشمول قانون کار و تامین اجتماعی نخواهند بود و دولت بخشی از حقوق این دانش آموختگان را بین مبلغ پنج تا هفت میلیون ریال به حساب کاورزان پرداخت خواهد کرد.

میری افزود: کسانی که در طرح کاروزی به کارگیری می‎شوند باید دانش آموخته دانشگاهی بوده و حداکثر سنشان ۳۶ سال باشد و در دوسال اخیر بیشتر از سه ماه سابقه بیمه نداشته باشند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی کاشمر گفت: در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی از دی ماه سال ۹۶ تاکنون نزدیک به ۱۵۰ میلیارد ریال در این شهرستان پرداخت شده است.

میری افزود: در طرح‎های اشتغال روستایی به رغم اینکه ۲۱۰ میلیارد ریال طرح مصوب داریم اما چون منابع در استان دچار محدودیت شده تاکنون ۱۵۰ میلیاردریال بیشتر پرداخت نشده و بقیه این وجه  در بانک‎ منتظر ابلاغ منابع است.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

۷۴۹۷/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.