مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی روز سه شنبه با بیان این مطلب در نشستی خبری گفت: دیگر فیلمسازان و هنرمندان نیز می توانند آثار خود را  تا پایان شهریورماه به این جشنواره ارسال کنند.

 سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده افزود: موضوع این جشنواره چهار موضوع "ایثار، شهادت، پایداری و مقاومت" است و موضوعاتی نظیر نقش دفاع مقدس در ابعاد اقتصاد مقاومتی، الگوسازی فرهنگی، سبک زندگی و مبارزه با فساد نیز در این جشنواره مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ۹۵ درصد آثاری که تاکنون دریافت شده از شهر مشهد و  پنج درصد دیگر از سایر شهرستانهای استان خراسان رضوی است و هنرمندان دیگر استانها نیز می توانند به صورت جنبی در این جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: در فراخوان اولیه آثار ارسالی باید در قالب مستند، داستانی، فیلمنامه، پویانمایی، نماهنگ و ویدیوی کوتاه و بلند عرضه می شد اما بخش های عکس و موضوعات دانش آموزی نیز به پیشنهاد معاونت پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی به آن افزوده شده است و  در مجموع ۱۳ داور، آثار دریافتی در جشنواره فیلم کهربا را قضاوت خواهند کرد.

یوسفعلی زاده افزود: از روز گذشته  تعدادی از هنرمندان دیگر نیز در تماس با دبیرخانه آمادگی خود را برای حضور در این جشنواره اعلام کرده اند همچنین تعدادی از دستگاه ها نیز آثار آرشیوی و مناسبتی دارند که از آنها درخواست می کنیم در این جشنواره حضور یابند.

وی اضافه کرد: این نخستین جشنواره با موضوع دفاع مقدس است که به صورت تخصصی و برای اولین بار در یکی از استانهای کشور برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به تداخل زمانی جشنواره که در پایان شهریور ماه در نظر گرفته شده بود با ایّام ماه محرم و صفر گفت: به همین دلیل فرصتی پیش آمد و مراسم افتتاحیه و اختتامیه در بازه زمانی بین ۱۰ تا ۳۰ آبان ماه برگزار و زمان دقیق آن به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.

یوسفعلی زاده در خصوص علت نامگذاری این جشنواره به نام کهربا گفت: سنگ کهربا جواهری ارزشمند و گرانبهاست و جشنواره فیلم شهدا و دفاع مقدس هم با مقولات ارزشی و گرانبها در تاریخ این مرز و بوم سر و کار دارد از این رو این جشنواره به نام جشنواره فیلم کهربا نام گذاری شده است.

او در مورد روند تکمیل باغ موزه دفاع مقدس خراسان رضوی هم اظهار کرد: اولین پروژه این ساختمان نیمه تمام مرکز اسناد و پژوهشکده دفاع مقدس است که با برنامه ریزی های انجام شده تا دهه فجر امسال به بهره  برداری خواهد رسید و اگر تحریم ها هزار برابر هم شود کار اتمام این پروژه را ادامه خواهیم داد.

۲۰۳۰/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.