مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در نوبت کشت بهاره این محصول معادل پنج هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر کشت این محصول قرار گرفت.

محمد رضا نیک پور با بیان اینکه این دانه شبه غله در ۲ نوبت بهار و تابستان کشت می شود افزود: پارسال ۴۳ هکتار در دو کشت تابستانه و بهاره به کشت این محصول اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه عملکرد این محصول در هر هکتار کمتر از یک تن می باشد اظهار داشت: کشت بهاره آن در فروردین ماه و برداشت آن در مرداد ماه انجام می شود و کشت تابستانه آن نیز در مرداد ماه و برداشت آن در آبان و آذر ماه هر سال انجام می گردد. 

وی با بیان اینکه دانه کینوا یک شبه غله با ارزش غذایی و دارای اسید های آمینه ضروری و یک منبع غنی کلسیم، فسفر و آهن است گفت: با توجه به شور شدن بخشی از اراضی و آبهای کشاورزی برخی شهرستانهای استان و مقاومت این گیاه در اراضی شور، توسعه کشت این محصول پارسال از سوی وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد. 
نیک پور افزود: محصول کینوا برای تولید آرد و به عنوان نشاسته در ترکیب آرد و به جای گندم و ذرت برای تهیه بیسکویت یا فرآوری های غذایی مشابه استفاده می شود. 

۷۴۹۶/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.