رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان گندم تا ششم مرداد سال جاری تحویل مراکز خرید تضمینی شده و این روند تا پایان شهریور همزمان با اتمام برداشت این محصول ادامه دارد.

خالد جعفری اضافه کرد: تاکنون از این میزان گندم خریداری شده،  ۴۲۱ هزار و ۸۱۵ تُن در سامانه سیفا و ۳۸۷ هزار و ۳۹۴ تُن نیز در سامانه بانک کشاورزی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه اکنون میزان خرید روزانه گندم در این استان به ۲۲ هزار و ۹۷۳  تُن رسیده است افزود: بانک کشاورزی از محل اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از پول گندم کاران را (تا پایان تیر ماه تسویه شده) به حساب آنان واریز کرده است.

جعفری یادآور شد: با توجه به اینک در سال گذشته بیش از یک میلیون تُن گندم در استان کردستان خریداری شده بود،  پیش بینی خرید امسال نیز همین حدود است که تاکنون نیمی از پیش‌ بینی خرید محقق شده است.

بیش از ۶ هزار تن کلزا در کردستان خریداری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خریداری کلزا به عنوان یکی از محصولات دانه های روغنی را از برنامه های وزارت جهاد کشاوری اعلام کرد و افزود: تاکنون ۶ هزار و ۴۸۳ تن از این محصول خریداری شده است.

جعفری با بیان اینکه تاکنون ۶ هزار و ۳۸۲ تُناز این محصول در سامانه سیفا و ۶ هزار و ۳۸۰ تُن نیز در سامانه بانک کشاورزی به ثبت رسیده است،  میزان دریافتی کلزاکاران این استان از محل خرید تضمینی را ۱۰۶ میلیارد و ۷۰۲ میلیون ریال اعلام کرد.

امسال در بیش از ۹۳ مرکز محصول مازاد بر نیاز گندمکاران این استان به صورت تضمینی خریداری می‌شود که ۷۳ مورد از این مراکز را سازمان تعاون روستایی کردستان تجهیز و راه اندازی کرده است.

در سال جاری ۵۷۲ هزار هکتار از مزارع این استان زیر کشت گندم رفته و پیش بینی می‌شود بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن از این محصول تولید شود.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.