سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ۱۱ هزار نفر از کارمندان استان هم مجرد هستند.

حسن عزیزی افزود:یکی از برنامه ها پرداخت وام ازدواج چهار درصد به زوجهای جوان است که پارسال از ۹۴ هزار و ۹۴۵ نفر متقاضی وام ازدواج در استان به ۸۷ هزار و ۹۷۳ نفر وام ازدواج ۱۵۰ میلیون ریالی پرداخت شد.

وی ادامه داد: در سه ماه نخست امسال هم از مجموع ۲۷ هزار و ۵۳۴ نفر متقاضی وام ازدواج به ۱۳ هزار و ۸۰۸ نفر وام ۳۰۰ میلیون ریالی پرداخت شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: برگزاری نمایشگاههای عرضه کالاهای اساسی و ساخت داخل برای زوج های جوان با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف استان و هلدینگ های سرمایه گذاری از برنامه های مورد نظر در موضوع ازدواج است و بناست که ۱۰ نمایشگاه در مشهد و مراکز شهرستانها برپا شود.

عزیزی  افزود: توجه به مشاوره های رایگان قبل و حین ازدواج هم از دیگر برنامه هاست که نقش مهمی در زندگی سالم ایفا می کند و در این راستا ۱۴ مرکز مشاوره رایگان تخصصی ازدواج راه اندازی شده است که ۹ مورد در شهر مشهد است.

وی ادامه داد: ۲۱ دستگاه اجرایی در ارتباط با موضوع جوانان ایفای نقش می کنند که به رغم اهمیت موضوع چنانکه باید و شاید همکاری و هماهنگی دستگاههای اجرایی در این خصوص انجام نمی شود و  ایجاد مجمع خیرین ازدواج به عنوان بازوی مالی و عملیاتی برای بحث ساماندهی ازدواج هم نقش مهمی به عنوان بازوی مالی و اجرایی برنامه ها دارد.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: بر اساس آمار مقایسه ای سالهای  ۹۶ و ۹۷ رتبه نخست طلاق به خراسان رضوی تعلق دارد که با توجه به این که وقتی ازدواج شکل نگیرد ارتباطات فراتر از نهاد خانواده و آسیبهای مختلف رایج می شود باید در این خصوص دغدغه و نگرانی داشت.

عزیزی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات به خاطر عدم هماهنگی و همکاری بین بخشی دستگاههای اجرایی است افزود: در حوزه ازدواج، اسناد بالادستی خوبی تدوین شده اما در عمل کارها به صورت پراکنده و جزیره ای انجام می شود.

وی ادامه داد: ازدواج آسان، آگاهانه، به هنگام و پایدار مورد تاکید مسئولان است و باید ازدواج ایرانی - اسلامی با نگاه به هویت در حوزه مباحث ملی و مبتنی بر ارزشهای اسلامی را تشویق کنیم و رسانه ها هم در این زمینه نقش مهمی دارند و می توانند کمک کننده باشند.

او اضافه کرد: طرح سرباز - مهارت نیز هم اینک برای هزار نفر در استان خراسان رضوی در حال اجراست و در این طرح که ۸۰ ساعت است سربازان شرکت کننده ۳۲ ساعت آموزشهای مربوط به مهارتهای زندگی و ۴۸ ساعت آموزش هایی برای تسهیل ورود به بازار کار را فرا می گیرند.

۷۵۰۷/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.