محمدحسن بهادر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وی بیان کرد: پارسال در بخش مطالبه مهریه و اسناد تعهدی 13 هزار و 685 پرونده در دوایر اجرای اسناد رسمی خراسان رضوی تشکیل شد.
وی ادامه داد: برای دو هزار و 873 پرونده از این تعداد گواهی لازم صادر و پرونده بستانکاران به محاکم قضایی ارجاع شد. برای باقیمانده پرونده ها نیز اقدامات مقتضی صورت گرفت.
مدیرکل ثبت اسناد واملاک خراسان رضوی گفت: بر اساس ماده 113 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اجرای اسناد رسمی لازم الاجرا به ادارات ثبت اسناد و املاک محول شده است. بر این اساس دفاتر اسناد مکلفند بلافاصله پس از تقاضای اجرائیه نسبت به شناسایی و توقیف اموال مدیون اقدام و چنانچه نتوانند نسبت به شناسایی و توقیف اموال متعهد سند اقدام نمایند ظرف مدت شش ماه نسبت به اجرای مفاد سند اقدام می شود. همچنین اگر در مهلت مقرر هیچ مالی معرفی نشد پرونده برای ادامه روند به دادگستری ارجاع می شود.
33 واحد اجرای اسناد در خراسان رضوی فعالیت دارند. پارسال 25 هزار و 483 فقره پرونده در ادارات اجرای اسناد رسمی در سطح این استان مورد رسیدگی قرار گرفت.
506 دفترخانه اسناد رسمی در سطح خراسان رضوی فعالیت دارند که 338 واحد آن در مشهد مستقرند. تعداد دفترخانه های فعال ازدواج نیز در خراسان رضوی 230 و تعداد دفترخانه های طلاق 107 واحد است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.