حجت الاسلام محمدرضا عصمتی روز شنبه در نشستی خبری به مناسبت چهلمین سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب در تهران توسط مرحوم آیت الله طالقانی  افزود: جایگاه نماز جمعه متعلق به شخص و جناح خاصی نیست و نماز جمعه محلی برای اجتماع اقشار مختلف مردم و جریان های مختلف سیاسی است و هر حرکت و شعاری در نماز جمعه که با وحدت امت اسلامی در تضاد باشد خلاف نظر رهبری است.
وی نمازجمعه را جایگاهی حکومتی و زیر مجموعه امامت جامعه اسلامی دانست و ادامه داد: بر همین اساس امام جمعه، زبان رهبری است که باید اندیشه ها، راهبردها و سیاست های ولی فقیه را به جامعه منتقل و از اظهار نظر شخصی نیز پرهیز کند.
امام جمعه تربت حیدریه گفت: در کشور تقسیم بندی اصولگرا و اصلاح طلب نداریم بلکه آنچه هست انقلابی و غیرانقلابی است و لذا حضور هر شخص و سلیقه سیاسی پایبند به نظام اسلامی در نماز جمعه، مومنانه است.
حجت الاسلام عصمتی در پاسخ به این سوال که چرا در خطبه های نماز جمعه از مسئولان انتقاد نمی شود گفت: نماز جمعه جایگاه حکومتی و زیر مجموعه رهبری جامعه است لذا رهبر معظم انقلاب خطاب به ائمه جمعه این نکته را بیان کردند که انتقاد از مسئولان در جایگاه نماز جمعه جایز نیست مگر آنکه بعد از تذکرات فراوان انجام شود.
وی در خصوص بر پایی میز خدمت در صحن مسجد جامع تربت حیدریه نیز گفت: این میز تمام معضلات را حل نمی کند و ستاد نماز جمعه نیز این میز خدمت را برای ارتباط صمیمی بین مردم و مسئولان دایر کرده تا مسئولان و مردم نسبت به مشکلات هم آگاه باشند.
امام جمعه تربت حیدریه در خصوص توقف ساخت مصلای تربت حیدریه نیز گفت: زمین مصلی از اراضی منابع طبیعی است که برای ساخت مصلی در ابتدا  ۱۲ هکتار زمین به آن تعلق گرفته بود اما در فاصله زمانی اختصاص این زمین تا این سالها این میزان به نیم هکتار تقلیل یافت.
حجت الاسلام عصمتی افزود: با توجه به اینکه شبستان ها و صحن مسجد جامع تربت حیدریه به همان میزان نیم هکتار گنجایش دارد از این رو  معقول نیست در زمین نیم هکتاری برای ساخت مصلی هزینه شود.
وی اضافه کرد:برای زمین مصلای تربت حیدریه مکان یابی مناسبی نشده بود و  با توجه به جمعیت گسترده ای که در شهرک ولی عصر(ع) تربت حیدریه ساکن هستند و نیز فاصله این زمین با شهر معتقدم باید زمین مصلی در مکانی بین این شهرک و شهر تربت حیدریه جانمایی می شد.
عصمتی افزود: رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور هم به ساخت و ساز مصلی توسط نهاد امامت جمعه نظری ندارند و از این رو این طرح متوقف شد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

۷۰۷۹/۶۱۲۱/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.