رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نیشابور گفت: ۸۹ درصد از مشترکان بخش خانگی آب روستایی شهرستان نیشابور پر مصرف هستند و الگوی مصرف را رعایت نمی کنند.

فرهاد ذوالجناحی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در نیشابور افزود: سرانه تولید آب شهرستان ۲۸۵ لیتر در شبانه روز به ازای هر فرد است و سرانه مصرف هر نفر ۱۹۱ لیتر است و مابقی آب در بخش دام و فضای سبز مصرف می شود.

وی خاطر نشان شد: ۳۵۶ روستا با ۶۲ هزار و ۵۲۱ مشترک در نیشابور تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارد و ۹ روستا با ۶هزار و ۸۸ مشترک از خدمات شرکت آب و فاضلاب شهری استفاده می کنند.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان نیشابور اظهار کرد: به دلیل افزایش گرمای هوا ۲۲ روستای این شهرستان با مشکل کم آبی مواجه و شرایط بحرانی دارند و در حال حاضر به ۱۶ روستا با تانکر آبرسانی می شود.

فرهاد ذوالجناحی یادآور شد: امسال برای سه مجتمع آبرسانی قوش آغل و فوشنجان و سرچاه و سه روستای چناران، کلاته باغ و ابوسعدی از محل اعتبارات ملی صندوق توسعه ۸۷ میلیارد ریال و از محل اعتبارات استانی جهت طرح نگهداری و آبرسانی سیار ۳۷ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: آبرسانی به روستاهای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی نیشابور با ۵۵ ایستگاه پمپاژ و ۱۲۲ کلرزن برقی، گازی و هیدرو و ۲۱۰ مخزن با ظرفیت ۳۰ هزار و ۲۰۵ متر مکعب ظرفیت انجام می شود.

 ۱۵۷ هزار و ۹۴۹ نفر در قالب ۵۰ هزار و ۱۳۷ خانوار جمعیت در ۴۲۰ روستای نیشابور سکونت دارند که برای تأمین آب شرب این جمعیت ۱۱۶ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق حفر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.