معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی از ایجاد ۵۴ هزار فرصت شغلی با همکاری خیرین و بهزیستی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، ذوالفقار یزدان مهر در مراسم پایانی همایش تجلیل از خیرین و نیکوکاران برگزیده بهزیستی کشور در مشهد گفت: امیدواریم با کمک سازمان برنامه و بودجه بتوانیم این تعداد واحد مسکونی را تامین کرده و گام بلندی برای توانمندسازی توام با کرامت انسانی این عزیزان برداریم.

وی ادامه داد: به همت مجمع خیرین و با همکاری صمیمانه بهزیستی خراسان رضوی اهداف مورد نظر همایش تجلیل از خیرین و نیکوکاران برگزیده بهزیستی کشور در مشهد محقق شد و تامین اعتبار ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای خانواده هایی که دو معلول یا بیشتر دارند توسط خیرین رویداد منحصر به فردی است که در این همایش اتفاق افتاد و شایسته تحسین است.

با اشاره به اینکه رویکرد جدید بهزیستی توانمندسازی توام با کرامت انسانی برای مددجویان و جذب مشارکت خیرین در این زمینه است افزود: ساخت مسکن برای خانواده های دارای چند معلول به دلیل شرایط خاص این خانواده ها و هزینه های سنگین آنان در اولویت کاری بهزیستی قرار دارد که در این راستا بیش از ۱۴ هزار خانوار در کشور شناسایی شده اند.

معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی گفت: ظرف سه سال آینده نیز شش هزار و ۸۸۸ واحد مسکونی دیگر برای خانواده های دارای دو معلول و بیشتر توسط بهزیستی ساخته می شود و امیدواریم جشن پایان ساخت مسکن برای این دسته از افراد را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: خیرین بنا دارند در حوزه اشتغال مبتنی بر تولید نیز با بهزیستی همکاری کنند و در مجموع امسال ۵۴ هزار ایجاد فرصت شغلی در کشور برنامه ریزی و هدف گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد سامانه مجمع خیران در کشور در حال طراحی و تهیه است اضافه کرد: راه اندازی سامانه فراگیر نظارت مستمر و فراگیر بر کار موسسات خیریه از دیگر اقدامات مهمی است که در کشور آغاز شده است.

یزدان مهر در پایان با اشاره به اینکه ۵۰ هزار واحد مسکونی هم اکنون در دست ساخت است نیز افزود: تفاهم ساخت حدود ۲۰ هزار واحد دیگر در کشور با بسیج و سپاه انجام شده است و امیدواریم عملیات ساخت به زودی آغاز شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.