سرپرست سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: تلاش می‌شود مشهد محور فعالیت‌های هنر شهری کشور شود و حلقه وصل بین هنرمندان و سایر مدیریت‌های شهری کلانشهرهای کشور باشد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی خانه بهار، محمدمحسن مصحفی صبح امروز در نشست خبری سومین جشنواره هنرهای شهری مشهد؛ خانه بهار 99 اظهار کرد: تلاش می‌شود مشهد محور فعالیت‌های هنر شهری کشور شود و حلقه وصل بین هنرمندان و سایر مدیریت‌های شهری کلانشهرهای کشور باشد. همچنین معتقدیم مشهدی‌ها لایق بهترین‌ها هستند. پس مرزی برای خود در دعوت از هنرمندان قائل نیستیم. هنر فارغ از زمان و مکان است و آنچه بهترین است تلاش می‌کنیم برای شهروندان‌مان فراهم نماییم.
وی افزود: شهرداری مشهد به مدت 12 سال است که در زمینه استقبال از بهار فعالیت خود را آغاز کرده است؛ این مهم با پیگیری رویکرد جشنواره هنرهای شهری طی دو سال گذشته ادامه یافته و هنرمندان به خلق و ایجاد آثار و آرایه‌های هنری در سطح شهر پرداخته‌اند.
سرپرست سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: جشنواره سال 99 دارای سه رویکرد ویژه است؛ مشهدالرضا شهر زیارت و معنویت، عنوان اولین رویکرد جشنواره است که در آن تلاش می‌شود به موضوعات هویت معنوی شهر بپردازیم و آثاری در این زمینه ارائه کنیم.
مصحفی عنوان کرد: رویکرد دیگر این جشنواره «من مشهد را دوست دارم» است. در این نگاه موضوعات مرتبط با محیط زیست و ایجاد فضایی بهتر برای شهروندان مورد تاکید است تا همه ما شهر را به عنوان یک شهروند بیشتر دوست داشته باشیم. رویکرد شهر بهار یا بخش گلستان نیز تدارک دیده شده است. چرا که مشهد با فضاآرایی شهری در آستانه نوروز تبدیل به گلستان می‌شود.
به‌کارگیری المان‌هایی با ماندگاری بیشتر در اولویت است
وی خاطرنشان کرد: در بخش اصلی یادمان‌ها یا المان‌های شهری را ارائه می‌کنیم. نگاه ما پرداختن به المان‌هایی است که دوام بیشتری خواهند داشت و از آنچه به عنوان سرمایه در حوزه یادمانی سخن به میان می‌آید، بهره بیشتری ببریم.
سرپرست سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: با توجه به هماهنگی با سازمان پارک‌ها و فضای سبز طی فراخوان خانه بهار 99، آنچه به طراحی و فضاهای هنری شهر باز می‌گردد، سازمان پارک‌ها آن را متقبل خواهد شد.
مصحفی افزود: در بخش دیوارنگاری‌های شهری به ارائه نقاشی دیواری در سطح شهر می‌پردازیم و امسال چهار محور اصلی نقاشی دیواری را مطرح کردیم. آذین‌بندی بخش دیگری است که درصدد هستیم فضاهای شهری را با این مهم فعال‌تر کنیم. در واقع نیاز اصلی شهر را به عنوان مطالبه شهروندان در این بخش دیده‌ایم.
مهلت ارسال آثار تا آبان ماه 98 است
وی اضافه کرد: بخش گرافیک شهری به جشنواره سال آینده اضافه شده، بدنه اتوبوس‌ها، قطارها و غیره در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
سرپرست سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: هنرمندان فرصت دارند تا ابتدای آبان ماه سال 98 آثار خود را به بخش اصلی جشنواره ارسال کنند. همچنین در بخش گل‌آرایی نیز تا هفتم شهریورماه 98 فرصت باقی است تا آثار هنرمندان دریافت شود. همچنین برای اطلاع از متن فراخوان می‌توانید به آدرس www.art.mashhad.ir مراجعه نمایید. 
مصحفی افزود: بخش دانشگاهی امسال به جشنواره افزوده شده، در این بخش پروژه‌های دانشجویی و نقد و بررسی پایان‌نامه‌ها با موضوعات هنر شهری صورت می‌گیرد و از ظرفیت دانشگاه‌ها به منظور زیباسازی شهر استفاده خواهد شد.
وی بیان کرد: ظرفیت دانشگاه‌های هنر در مشهد و سایر شهرها فرصت مناسبی فراهم می‌آورد تا هنر را به فضاهای شهری پیوند بزند. در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری مشهد و دانشگاه هنر منعقد شد تا ظرفیت دانشگاهی به کمک جشنواره بیاید.
سرپرست سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اضافه کرد: فراخوان جشنواره بهار 99 همزمان با انتشار در داخل کشور، برای مراکز مهم هنری جهان به ویژه شهرهای بزرگ جهان ارسال می‌شود و از تجربیات شهرهای دیگر در این زمینه استفاده خواهد شد.
تلاش در به‌کارگیری حداقل یک اثر هنری در محلات و مناطق مختلف شهر
مصحفی افزود: هر هفته کارگاه و نشست تخصصی هنر شهری برگزار می‌شود، ضمن این که هیات علمی متخصص و آکادمیک در این زمینه فعال شده‌اند.
وی عنوان کرد: بخش جدی از جانمایی آثار با هماهنگی معاونت خدمات شهری صورت می‌گیرد و همچنین آذین‌بندی در تمام شهر انجام خواهد شد.
سرپرست سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: با توجه به اینکه ظرفیت تولید آثار هنری متفاوت است؛ نمی‌توانیم همه گستره شهر را پوشش دهیم، اما تلاش می‌کنیم حداقل یکی از آثار هنری جشنواره بهار 99 را در سطح محلات و مناطق مختلف شهر که امکان بروز و ظهور دارند، ارائه کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.