رئیس دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی خراسان رضوی: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ما را بایکوت کرده است و اجازه ورود به هیچ حوزه کاری در علوم پزشکی را به دانشگاه علمی کاربردی نمی‌دهد.
 به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، مرتضی تشکری در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و روسای دانشگاه‌های استان با استاندار خراسان رضوی که ظهر امروز در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مأموریت دانشگاه علمی کابردی آموزش‌های توسعه‌محور است و برای ایتنکه بتواند به فعالیت خود ادامه دهد باید با صنایع همکاری داشته باشد، چابک و به‌روز باشد و خود را با بازار کار منطبق کند.
 وی ادامه داد: یکی از چالش‌های دانشگاه علمی کاربردی تمرکزگرایی است. باید توجه داشت که آموزش‌های علمی کاربردی با تمرکزگرایی سازگار نیست و باید حتما چابک باشد. بر این اساس تقاضا داریم برای آموزش‌های علمی کاربردی به استان‌ها تفیذ اختیار داده شود و تمرکزگرایی را کاهش دهید تا بتوانیم مامورت خود را به درستی انجام دهیم.
 تشکری با اشاره به چالش‌های دانشگاه علمی کاربردی، تصریح کرد:در طول 23 سال گذشته در آموزش علمی کابردی سه چالش عمده داشته ایم؛نخست اینکه در این مدت نظام آموزش عالی نتوانسته آیین‌نامه‌ها، ضوابط و فرآیندهای آموزش علمی کابردی را تعیین و مستقر کند.
 وی ادامه داد: همچنین ما تنها دانشگاهی هستیم که بر اساس قانون فعالیتمان می‌توانیم با دو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کار کنیم؛ با این وجود وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ما را بایکوت کرده است و اجازه ورود به هیچ حوزه کاری در علوم پزشکی را به دانشگاه علمی کاربردی نمی‌دهد. این در حالی است که در گذشته اجازه تدریس برخی موارد غیر درمانی به دانشگاه علمی کاربردی داده شده بود.
 رئیس دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی خراسان رضوی با بیان اینکه «ضروری است یک معاونت برای آموزش‌های مهارتی شکل گیرد»، خاطرنشان کرد: همچنین تقاضا داریم آموزش‌هایی که منجر به مدرک نمی‌شود را هم بپذیریم. چالش ما در بازار کار مدرک گرایی است و گواهینامه را به رسمیت نمی‌شناسند. اگر به گوهینامه‌ها  اعتبار دهیم، اینقدر تقاضا برای ورود به دانشگاه به وجود نمی‌آید.  
 وی اضافه کرد: چالش دیگر اقتصاد آموزش‌های مهارتی است که متأسفانه تاکنون به آن پرداخته نشده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.