به گزارش ایرنا، غلامرضا کاتب روز سه شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی 97-98 دانشجویان دانشگاه های گرمسار با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در سالن همایش مجموعه آموزشی و علمی این شهر در استان سمنان، افزود: در 10 سال گذشته رشد علمی در کشور دستکم 30 درصد افزایش یافته است که این امر در درازمدت به توسعه و آبادانی ایران اسلامی کمک می کند.
وی خاطرنشان کرد: تنها راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی توسعه و رشد علمی است و باید برای کیفیت آموزش و توجه به زیرساخت ها توجه فراوانی به دانشگاه ها شود.
کاتب ادامه داد: جوانان ایران برای توسعه علمی نباید دغدغه داشته باشند و باید ظرفیت های تحصیل دانشجویان در مقاطع مختلف در دانشگاه های منطقه ای فراهم شود.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مهاجرت جوانان ایرانی به خارج از کشور برای ادامه تحصیل یک چالش اساسی است که باید با افزایش توسعه در بخش کمی و کیفی دانشگاه ها از ادامه این روند جلوگیری کرد.
کاتب اضافه کرد: در گذشته رقابت بر سر کمیت و راه اندازی واحدهای علمی و آموزشی در کشور بود، اما اکنون رویکرد توسعه ای و کیفیت مورد توجه است.
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: گرمسار ظرفیت قابل توجهی در توسعه علمی و دانشگاهی در منطقه دارد و با درایت و توانمندی وزارت علوم می توان آموزشگاه عالی این شهرستان را به قطب علمی تبدیل کرد.
به گزارش ایرنا، منصور غلامی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، به منظور افتتاح آزمایشگاه پردیس گرمسار دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بازدید از چند طرح دانشگاهی روز سه شنبه به استان سمنان سفر کرده است.
حشمت الله عسگری معاون امور عمرانی استانداری سمنان، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان سمنان و شهرستان های گرمسار و آرادان، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را در این سفر همراهی می کنند.
استان سمنان حدود 90 هزار دانشجو در بیش از 40 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد و نسبت دانشجو به جمعیت در این استان یک به 6 است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.