شهردار مشهد و سروزیر ایالت سند پاکستان با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مرادعلی شاه، سروزیر ایالت سند پاکستان، شامگاه گذشته در این دیدار، اظهار کرد: کراچی بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر پاکستان و مرکز ایالت سند است که با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی و دامداری آماده هم‌کاری با شهر مشهد هستیم.
وی با بیان این‌که «شهر مشهد ظرفیت‌های بالای اقتصادی دارد»، ادامه داد: بر این اساس درخواست برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در مشهد را داریم. همچنین با پیشنهاد شما برای برگزاری هفته فرهنگی پاکستان در مشهد موافق هستیم و در مقابل از مشهد دعوت می‌کنیم در کراچی و پاکستان هفته فرهنگی و نمایشگاه برگزار کند.
سروزیر ایالت سند پاکستان تصریح کرد: همچنین موافق برقراری پرواز مستقیم بین مشهد و کراچی هستیم و با استاندار خراسان رضوی برای برقراری دو پرواز صحبت‌هایی انجام شده است
محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، نیز در این دیدار گفت: سالانه تعداد زیادی از زائران از پاکستان به ویژه کراچی به مشهد سفر می‌کنند و در مقابل نیز تعداد زیادی از تجار مشهدی به کراچی می‌آیند، لذا پیشنهاد می‌کنم خط مستقیم هوایی بین مشهد و کراچی برقرار شود.
وی افزود: در سفر نخست وزیر پاکستان به مشهد وی از خواهرخوانندگی مشهد و کراچی استقبال کرده و خواستار تقویت روابط و همکاری‌های دو شهر شد. ما نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود دو شهر برای بالا بردن سطح همکاری‌ها آماده هستیم.
شهردار مشهد با اشاره به مشترکات فرهنگی بین مردم ایران و پاکستان، تصریح کرد: بر این اساس تمایل داریم و پیشنهاد می‌کنیم هفته فرهنگی پاکستان در مشهد برگزار شود.
وی در پاسخ به درخواست سروزیر ایالت سند پاکستان در خصوص برگزاری نمایشگاه در مشهد گفت: با توجه به این که استاندار نیز از این پیشنهاد حمایت می‌کنند با تمام توان آماده همکاری در برگزاری نمایشگاه هستیم.
کلایی بیان کرد: به دو نکته تاکید داریم؛ اول تقویت موضوع گردشگری است که پیشنهاد داریم موضوع راه اندازی خط هوایی مستقیم به مشهد از سوی سروزیر پیگیری شود و اطلاعات مربوط به گردشگری و حوزه درمان به افرادی که برای درمان به مشهد سفر می‌کنند از سوی مجموعه‌های گردشگری در اختیارشان قرار گیرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.