غلامحسین مظاهری چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به ریسک بالای تولید محصولات جالیزی در فضای باز و با توجه به پرداخت تسهیلات مناسب برای احداث گلخانه، توصیه ما به کشاورزان روی آوردن به کشت های گلخانه ای است.
وی گفت: در سال های اخیر کشاورزان بومی و غیر بومی شهرستان مهر اقدام به کشت محصولات جالیزی خارج از فصل به روش های مختلف می کنند از جمله کشت گوجه فرنگی خارج از فصل به روش های نشایی زیر پوشش های فوم، یا بذر نشان زیر لیوان های فوم مانند.
مظاهری افزود: کشت گوجه فرنگی خارج از فصل هزینه زیادی به کشاورز تحمیل می کند ولی با این وجود در تنظیم بازار این محصول خصوصا در فصل سرد سال که مناطق سرد سیر گوجه فرنگی وجود ندارد، گوجه فرنگی جنوب می تواند نقش موثری داشته باشد.
این مقام گفت: در برخی از سال ها با توجه به افزایش سطح زیر کشت و افت قیمت ناشی از عرضه زیاد می تواند ضرر زیادی به کشاورزان وارد کند که لازم است کشاورزان سطح زیر کشت را کاهش دهند تا هم در مصرف آب صرفه جویی شود و هم با توجه به کاهش سطح زیر کشت ، کشت گوجه فرنگی خارج از فصل سود آوری مناسبی برای کشاورزان داشته باشد.
مظاهری بیان کرد: تمام یک هزار و صد هکتار گوجه فرنگی کشت شده در این شهرستان بصورت نواری آبیاری می شود که از پنجم مرداد ماه هر سال لغایت اوایل شهریور ماه کشت صورت می گیرد و از بیست و پنجم آبان ماه تا نیمه بهمن ماه با توجه به ارقام کشت شده برداشت انجام می شود.
مدیر جهاد کشاورزی مهر گفت: پیش بینی می شود بیش از چهل و چهار هزار تن گوجه فرنگی از هزار و صد هکتار اراضی شهرستان تولید و وارد بازار مصرف شود.
وی افزود: در سال های اخیر گوجه فرنگی تولیدی این شهرستان علاوه بر بازارهای شیراز، اصفهان، تبریز، قم، مشهد و ... بازار داخلی، به کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان هم صادر می شود.
شهرستان مُهر در 330 کیلومتری جنوب شیراز است.
9869 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.