مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از کاروان‌هایی که از استان به حج اعزام می‌شود 33 کاروان به مشهد و 32 کاروان به شهرستان‌های استان مربوط است.
جواد شاد در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: امسال 65 کاروان و مجموعا 9 هزار و 65 زائر از استان به حج اعزام خواهد شد. امسال تعداد کاروان‌های مدینه قبل 35 و تعداد کاروان‌های مدینه بعد 30 کاروان است.
وی ادامه داد: 46 درصد ظرفیت زائران به مردان و 54 درصد به زنان تعلق دارد. از کاروان‌هایی که از استان به حج اعزام می‌شود 33 کاروان به مشهد و 32 کاروان به شهرستان‌های استان مربوط است.
مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی تصریح کرد: از مجموع 65 کاروان، 8 کاروان اهل سنت هستند. پروازها از 23 تیر مصادف با ولادت امام رضا (ع) آغاز می‌شود و تا 1 مرداد ادامه می‌یابد. 23 پرواز مدینه قبل است که زائران را به مقصد مدینه منوره می‌رساند. از 6 تا 14 مرداد 21 پرواز صورت می‌گیرد که مسافران را به مقصد فرودگاه جده اتتقال خواهد داد. 
شاد افزود: پروازهای استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی از فرودگاه شهید هاشمی‌نژادمشهد انجام می‌شود. این پروازها شامل 11 کاروان و هزار و 610 زائر است. پروازهای برگشت از 2 شهریور آغاز و تا 13 شهریور ادامه می‌یابد. مجموعا 44 پرواز برگشت صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: امسال کلیه پروازهای حج ایران با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد. سال‌های گذشته تعدادی از پروازها با هواپیمای سعودی صورت می‌گرفت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.