نخستین نشست دبیران کتاب خوان استان خراسان رضوی ویژه فرهنگیان با مشارکت اداره آموزش و پرورش بخش جلگه رخ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، در این نشست یک روزه محمود قهار رئیس اداره آموزش و پرورش رخ با اشاره به رسالت اداره آموزش و پرورش و قشر فرهنگی در ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت : بر این اساس اولین نشست اقشاری را با مشارکت فرهنگیان عزیز در منطقه رخ برگزار کردیم و باشد که ثمره مثبت آنرا در سطح جامعه شاهد باشیم.

قهار ضمن تجلیل از فرهنگیان فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی از همه صاحب نظران، اندیشمندان، فرهنگیان و آحاد مختلف جامعه دعوت کرد برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به شکلی فعال در نشست های کتابخوان کتابخانه های عمومی در بخش رخ شرکت فعال داشته باشند.

رئیس اداره آموزش و پرورش رخ در ادامه با تاکید بر اهمیت این گونه نشست های کتابخوان در جهت توسعه و پیشرفت فرهنگی جامعه ، وجود این گونه جلسات را برای روشنگری و گفتگوهای جامعه مفید دانست .

وی همچنین با اشاره به نقش و جایگاه کتاب و قلم در مسیر ارتقای سطح فرهنگی جامعه درباره تاثیر این نشست ها در رشد آگاهی های اجتماعی، اظهار امیدواری کرد . 

وی با دعوت از اهالی منطقه رخ بویژه مشتاقان کتابخوان و جوانان برای مشارکت فعالانه در امر مطالعه و کتابخوانی تصریح کرد :کار فرهنگی فعالیتی سخت و طاقت فرسا است که نتیجه آن در دراز مدت مشاهده خواهد شد و نقش و رسالت نخبگان و جامعه فرهنگیان در این راه مهم و شایان توجه است .

وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این نشست ها با اشاره به منزلت حقیقی کتاب و مطالعه در ساختن جامعه ای روبه رشد خاطر نشان کرد : با تعمق در جوامع دارای سرانه مطالعه بالا به این نکته پی می بریم که ناهنجاری ها وآسیب های اجتماعی ارتباط معکوسی با مطالعه دارند.

وی افزود : برای مثال آمار خشونت فردی و جمعی در جوامع دارای سرانه مطالعه بالا به شکل قابل توجهی پایین است و مردم آن زندگی نسبتا مطلوبی دارندو براین اساس شایسته است تا متولیان این امر در ارتباط با رشد کتابخوانی در کودکان و نوجوانان و جوانان با احساس و مسئولیت بیشتری عمل کرده و جامعه را به سمت مطالعه سوق دهند .

قهار با اشاره به تاثیرپذیری افراد در کودکی و نوجوانی گفت: اداره آموزش و پرورش رخ برای همکاری با کتابخانه های عمومی استان اعلام آمادگی دارد و از همه فرهنگیان گران قدر دعوت می کنیم به شکلی فعال در نشست های کتاب خوان شرکت مستمر داشته باشند .

در ادامه نشست دبیران کتابخوان بیش از ده شهر استان درفضای علمی و گفتگو محور به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع مطالعه و کتاب پرداختند و از آخرین خوانش های خود پرده برداشتند .

در ادامه خواهر کتابخوان شهید والامقام ذبیح اله مومن زاده میهمان ویژه این نشست هم ضمن تاکید بر گسترش فرهنگ کتاب وکتابخوانی در جامعه اسلامی و توجه به خاطرات شهداء در کتب مختلف ، به تجلیل از حماسه آفرینی های شهدای سرافراز عزیز کشورمان پرداخت .

گفتنی است اهدای لوح تقدیراز سوی رئیس اداره آموزش و پرورش رخ به فعالین فرهنگی حوزه کتاب و کتابخوانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.