جاذبه‌های گردشگری هر کشور می‌تواند یکی از دلایل بازدید گردشگران از آن منطقه باشد، این در صورتی است که امتحان غذاهای کشورهای مختلف که با فرهنگ آن کشور طبخ شده است نیز می‌تواند یکی دیگر از این دلایل باشد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، سنگاپور با توجه به تنوع فرهنگ و آداب و رسومی که دارد به داشتن غذاهای متنوع و خوشمزه معروف است و چشیدن طعم غذاهای متنوع این منطقه می‌تواند یکی از دلایل سفر گردشگران به سنگاپور باشد.
نانسی لماک (Nasi Lemak) یکی از غذاهای محلی محبوب مردم سنگاپور بوده که از وعده‌های رایج روزانه در این منطقه است. در طبخ «مک‌دونالد» نیز از نانسی لماک الهام گرفته شده است؛ این غذا همراه با ماهی سرخ شده، تخم‌مرغ، ماهی کولی و تکه‌های خیار تازه خرد می‌شود که معمولا به همراه سس تند و شیرین سرو می‌شود.

یکی از صبحانه‌های معروف و محبوب در سنگاپور کایا تست (Kaya Toast) است. این اسنک از کایا (مربای نارگیل)، شکر، شیرنارگیل، تخم‌مرغ، طعم دهنده و کره درست می‌شود که باید حتما با نان تست و قهوه محلی سرو شود.

لاکسا (Laksa) سوپ نودل است که رنگی روشن و زرد دارد و از ترکیب نودل برنج و انواع گوشت مانند مرغ، ماهی و یا میگو درست می‌شود. سسی که نودل‌ها در آن پخته می‌شوند معمولا ازشیر نارگیل بوده و مزه تندی نیز دارد. این غذا علاوه بر سنگاپور در مالزی، اندونزی و تایلند نیز محبوبیت دارد.

عاشقان میوه موز نیز در سنگاپور می‌توانند غذایی مخصوص با نام  پیسانگ گورنگ (Pisang Goreng) را امتحان کنند. موزهای این غذا آنقدر در روغن سرخ می‌شوند تا به صورت ترد و طلایی درآیند. پیسانگ گورنگ یکی از غذاهای اصیل سنگاپور است که با عسل، سس شکلات و پنیر سرو می‌شود.

کویه لوپز (Kuih Lopes) غذایی از برنج چسبانک پیچیده شده در برگ‌های موز است که ظاهر جالبی دارد. این کیک برنجی در شیره‌ای مخصوص به همراه پودر نارگیل و بیشتر در وعده صبحانه سرو می‌شود.

پوتو پیرینگ (Putu Piring)  دسری مخصوص برای علاقه‌مندان به نارگیل است. پوتو پیرینگ کیک برنجی است که با شکر پالم پر و به همراه نارگیل رنده شده سرو می‌شود.

یکی از غذاهایی که در بین مسلمانان سنگاپور محبوب است می‌سیام (Mee Siam) نام دارد، این غذا نوعی نودل است که در سس گریوی (Gravy Sauce) شیرین یا تند ریخته می‌شود و با تمبر هندی، میگو خشک و خمیر لوبیا ترکیب می‌شود. می‌سیام معمولابا تخم‌مرغ آب‌پز، جوانه لوبیا و پیازچه سرو می‌شود.

سالادی سنتی به نام روجاک (Rojak) در سنگاپور از محبوبیت خاصی برخوردار است؛ نام این سالاد به معنی ترکیبی از بهترین‌ها است. این سالاد انواع مختلفی دارد مانند روجاک میوه که در آن میوه‌هایی مانند انبه، آناناس، خیار و ... به صورت خرد شده به همراه نوعی سس سرو می‌شود، نوع دیگر این سالاد به روجاک ماماک معروف است و از موادی مانند خمیر سرخ شده، توفو، جوانه لوبیا، میگو سوخاری و ... در آن استفاده می‌شود. سس این سالاد به صورت جداگانه در ظرف‌هایی چوبی سرو می‌شود.

تنوع فرهنگی سنگاپور باعث تاثیرپذیری غذاهای این کشور از کشورهای اطراف شده است؛ روتی پراتا (Roti Prata) یکی از همین غذاها است که اصلیت هندی دارد و در سنگاپور، مالزی و اندونزی به صورت مشترک پخت می‌شود. نان روتی پراتا خمیری نازک است که با موادی مانند پنیر، تخم‌مرغ، قارچ، پیاز و حتی شکلات ترکیب و در روغن داغ سرخ می‌شود.

باکوته (Bah Kut The) نیز یکی از غذاهایی است که مهاجران چینی به سنگاپور آورده‌اند. این غذا باگوشت دنده به مدت چند ساعت در یک نوع آبگوشت گیاهی جوشانده و پخته می‌شود. البته در تهیه این آبگوشت باید مقدار دقیقی سیر، دارچین، میخک، رازیانه و نوعی گیاه چینی به نام «دانگ گویی» استفاده شود تا بهترین طعم در غذا به وجود آید.

تائو هوآی (Tau Huay) یکی از غذاهای نسبتا شیرین در سنگاپور است که از پنیر توفوی تازه درست وبه صورت سرد یا گرم سرو می‌شود. تائو هوآی دو نوع  مختلف دارد، یکی به شکل پودینگ و نوع دیگری که تکه‌های بزرگ پنیر در شیره شکری شناور است.

یکی دیگر از غذاها که به عنوان غذایی ملی اما غیر رسمی در سنگاپور شناخته می‌شود چلو مرغ است که پیشینه‌ای چینی دارد و از جزیره‌ «هاینان» به سنگاپور رسیده است. در این غذا گوشتمرغ به صورت جداگانه پخته می‌شود وسپس روی برنج تکه‌تکه می‌شود، این غذا به همراه یک نوشیدنی تند که از ترکیب فلفل، زنجبیل وسس سویا تهیه شده است خورده می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.