مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: کتابخوانی نیازمند فرهنگ‌سازی صحیح است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در تایباد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان در دومین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی سال 98 که عصر شنبه 15 تیرماه در محل شهرداری تایباد برگزار شد، اظهار کرد: در میان اقشار مختلف افرادی مانند بانوان خانه‌دار، بازنشستگان و افراد سالمند و.... وجود دارند که به دلایل گوناگون امکان دسترسی به کتابخانه را ندارند و با راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار این مشکل برطرف شده است.

وی افزود: برای توسعه فرهنگ مطالعه لازم است همه افراد با یکدیگر مشارکت داشته باشند تا بتوان از تمام ظرفیت کتابخوانی بهره‌مند شد. امروز فضای مجازی در بین اقشار مختلف جای خود را باز کرده که فرصت مناسبی است با توجه به میزان استقبال بالا از این پتانسیل برای بهبود سطح کیفی مطالعه استفاده کرد.

در ادامه شهردار تایباد با اشاره به افتتاح کتابخانه جدید در فرهنگسرای مولانا گفت: از سال 1393 با تغییر نگرش شهرداری و شورای‌شهر تایباد،مبنی بر تقویت و ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی - هنری در مجموعه شهرداری و نیز تقویت فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگسرای مولانا، در برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های مختلف فرهنگی، هنری و آموزشی برای عموم شهروندان به‌ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان اقدامات لازم در راستای سرعت و کیفیت مطلوب‌تر انجام شده است.

ایوب سیدالحسینی افزود: حمایت از دانش پژوهان و محققین بومی و دانش آموزان نخبه و مستعد، تامین خواست و نیاز دانش آموزان و علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی، شناسایی افراد بیسواد مناطق کم برخوردار جهت یادگیری سواد در حد ابتدایی از اهداف آموزشی این فرهنگسرا است که با افتتاح هفتمین کتابخانه شهرستان در این مکان این هدف محقق خواهد شد.

وی مطرح کرد: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین افراد مختلف، کتابخانه فعلی این مرکز حدود 500 عضو دارد و روزانه 20 تا 45 کتاب امانت داده می‌شود که با افتتاح کتابخانه عمومی در فرهنگسرا فرهنگ کتابخوانی هم توسعه بیشتری می‌یابد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تایباد نیز گفت : اکنون بیش از 64هزار نسخه کتاب در هفت کتابخانه نهادی و مشارکتی این شهرستان در دسترس عموم قرار گرفته است.

حسن سالاری افزود: سرانه فضاهای کتابخانه‌ای این شهرستان به ازای هر 100 نفر به 64 سانتی‌متر می‌رسد و تنها 5 درصد جمعیت این شهرستان عضو کتابخانه عمومی در تایباد هستند.

وی با اشاره به عضویت 6 هزار و 100 نفر در کتابخانه عممومی تایباد مطرح کرد: از این تعداد 75 درصد را دانش‌آموزان و دانشجویان و 25 درصد دیگر را سایر اعضا تشکیل داده‌اند، تاکنون 64 هزار نسخه کتاب در هفت کتابخانه نهادی و مشارکتی این شهرستان در اختیار افراد کتابخوان قرار گرفته است.  لازم به ذکر است،

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و نماینده مردم تایباد در مجلس شورای اسلامی شنبه 15 تیرماه در سفر به تایباد و برگزاری چند جلسه با مسولین و بانوان شهرستان دویست و دوازدهمین کتابخانه عمومی استان را در این شهرستان افتتاح کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.