به گزارش ایرنا، خالقداد عرب روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان رشتخوار، با بیان اینکه تنها راهکار رفع مشکلات فعلی کشور، تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب با به کارگیری از توان ظرفیت ها و امکانات موجود است، افزود: مسوولان دستگاههای اجرایی باید نسبت به تحقق این مهم اهتمام بیشتر داشته باشند.
وی اظهار داشت: نیاز اساسی جامعه تامین اشتغال جوانان و رفع معضل بیکاری در کشور است، ایجاد اشتغال پایدار و تولید ثروت در جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی بسیار موثر است و با توجه به آسیب های اجتماعی توجه به این دو مقوله مهم و اساسی می تواند راهگشا باشد.
وی گفت: در شرایطی که کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است، جهاد اکبر ما احیای اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن طرح مثلث توسعه اقتصادی مد نظر استاندار خراسان رضوی است.
عرب با اشاره به ظرفیت های رشتخوار به ویژه در بخش کشاورزی، افزود: سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان 6 هزار و 300 هکتار، باغ پسته حدود هفت هزار هکتار و کشت غلات نیز حدود 6 هکتار است که احداث کارخانه فرآوری محصولات می تواند بسیاری از مشکلات بیکاری در این منطقه را رفع کند.
وی اظهار داشت: پارسال 21 تن زعفران خشک در این شهرستان تولید و روانه بازار شد و با توجه به وجود این ظرفیت بزرگ، تولید دمنوش و نوشابه زعفرانی نیز در حال پیگیری است.
وی گفت: شهرستان رشتخوار یکی از بهترین تولیدکنندگان گندم در استان خراسان رضوی است و وجود سیلوی 30 هزار تنی که آماده افتتاح است می تواند تحول بسیار در منطقه ایجاد کند.
رشتخوار با 26 هزار نفر جمعیت در 209 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
7079/7493 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.