رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری بردسکن در اولین جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان گفت: علی‌رغم اینکه بردسکن در اکثر محصولات باغی از جمله انجیر ، زیره سبز، پسته و انار رتبه‌های اول و دوم را در استان دارا است ولی متاسفانه در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان کاری انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بردسکن، ابراهیم قاسم پور از اولین سفر شهرستانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ظرف همین هفته به بردسکن خبرداد و گفت: امید است بتوانیم با کمک بخش‌خصوصی و پرداخت تسهیلات به متقاضیان در بحث ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی حرکتی صورت بگیرد. 

وی همچنین بر ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای و تقویت حوزه معادن در سال‌جاری تاکید کرد و گفت: با توجه به نامگذاری سال رونق تولید، چرخه تولید را در شهرستان بردسکن تکمیل کنیم. 

سرپرست فرمانداری بردسکن با اشاره به ظرفیت بسیار خوب معادن منطقه گفت: امید است تا افق 1400  زنجیره فرآوری تولید مس را در شهرستان تکمیل و مس فرآوری شده را به مفتول تبدیل کنیم.

قاسم‌پور عنوان کرد: بردسکن این پتانسیل و ظرفیت را در حوزه معادن دارد که به پایتخت مس شرق کشور تبدیل شود و با راه‌اندازی پارک معدنی و نساجی زنجیره تولید را در شهرستان تکمیل کنیم. 

وی بر جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تاکید کرد و گفت: شهرک‌صنعتی بردسکن علی‌رغم اینکه تمامی زیرساخت‌های لازم را دارد ولی هنوز بخشی از این شهرک خالی است که می‌طلبد سرمایه‌گذارانی در بخش کانی‌های فلزی و غیر فلزی   به این شهرک سوق داده شوند. 

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات شهرستان احداث پست 132 کیلو ولت در بخش انابد با هدف تامین برق معادن منطقه است، گفت: امید است این مطالبه که جز مصوبات  سفر هیات دولت بهاستان بوده هرچه سریع‌تر اجرایی شود. 

قاسم‌پور از پیمان‌سپاری گازرسانی به منطقه کوهپایه و دو روستا از بخش مرکزی این شهرستان  خبرداد و گفت: فاز چهارم گازرسانی به این منطقه که 13 روستا را تحت پوشش قرار خواهد داد در نیمه اول امسال عملیات اجرایی آن شروع می شود. 

وی توجه به کارآفرینان، نخبگان  و سهم بانوان از اشتغال شهرستان را مورد تاکید قرداد و خواستار تشکیل کانون نخبگان و کارآفرینان در شهرستان شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.