حجت الاسلام محمد تقی کاظمی نسب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از برنامه های جنبی بخش بین الملل چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد برگزاری جشنواره غذای ملل بود که شب گذشته با حضور نمایندگان 20 ملیت برگزار شد.
وی اضافه کرد: در این جشنواره نمایندگان کشورهای هند، پاکستان، افغانستان، هندوستان، تاجیکستان، گرجستان، کره جنوبی، بنگلادش، نیجریه، گینه، سنگال، آذربایجان، میانمار، چین، عراق، الجزایر، کامرون، عراق، کنیا و اندونزی 50 نوع غذای سنتی خود در ماه رمضان را ارائه دادند.
دبیر چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد گفت: این غذاها شامل انواع پلوها، نان، کلوچه، خورشت، سالاد، انواع شیرینی، سوپ و آش بود که در معرض دید علاقه مندان قرارگرفت.
کاظمی نسب افزود: برگزاری جشنواره غذای ملل فرصتی بود تا مردم با آئین و رسوم و آداب ماه رمضان در کشورهای جهان اسلام آشنا شوند و تعاملات بین ایران و آن کشورها بیشتر شود.
چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد با 700 غرفه در 18 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و با حضور فعالان قرآنی 20 کشور تا چهاردهم ماه رمضان در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی این شهر برپاست.
1922/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.