مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: فعالان، قاریان و ناشران قرآنی از 20 کشور اسلامی در این نمایشگاه حضور یافته و فرهنگ قرآنی خود را به نمایش گذاشته اند.
جعفر مروارید افزود: این نمایشگاه در 18 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی با 700 غرفه برپا شده و تا چهاردهم ماه مبارک رمضان پذیرای علاقه مندان به فرهنگ و هنر قرآنی است.
وی اظهار داشت: ستاد استانی برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد شامل 22 کمیته با عضویت دستگاههای اجرایی استان است که 23 بخش از این نمایشگاه را مدیریت می کنند.
وی گفت: در این نمایشگاه بخشهای بین المللی، ناشران قرآن و عترت، برنامه های جانبی، هنرهای تجسمی، تفسیر و تدبر در قرآن کریم، کرسی تلاوت قرآن، ادارات و نهادهای فرهنگی، عفاف و حجاب، موسسات فرهنگی و قرآنی در نظر گرفته شده است.
مروارید، بخش های کودک و نوجوان، عترت و زیارت و تشکلهای مردمی، دانشجویی، شبهات قرآنی، حوزوی، صنایع دستی و هنرهای قرآنی، مطبوعات و خبرگزاریها، آثار نفیس قرآنی، فناوریهای نوین، سحرخوانی و آواهای سنتی رمضان را از دیگر بخش های این نمایشگاه برشمرد.
وی افزود: در بخش برنامه های جانبی نمایشگاه، نمایندگان 20 کشور غرفه غذاهای سنتی، نشستهای بین المللی، جُنگ قرآنی و کرسیهای آزاداندیشی برپا می کنند.
وی اظهار داشت: برگزاری بازیهای معارفی، سحری خوانی و چاوش خوانی از دیگر برنامه های جانبی نمایشگاه است.
مروارید گفت: 110 ناشر در این نمایشگاه حضور دارند که از این تعداد 14 ناشر از کشورهای عراق، سوریه، لبنان، مصر و ترکیه شرکت کرده اند و با ارائه 10 هزار عنوان کتاب علاوه بر محصولات خود، کتابهای 45 ناشر خارجی دیگر را نیز در معرض بازدید عموم قرار می دهند.
وی با اشاره به ارائه محصولات 12 موسسه نشر الکترونیک داخلی و 22 سازمان و نهاد در این نمایشگاه افزود: هر شب 9 قاری بین المللی از کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، اندونزی و تانزانیا و 14 قاری بین المللی از ایران در کرسی تلاوت نمایشگاه حضور یافته و با قرائت خود فضا را مملو از نور قرآن می کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: دو میهمان ویژه در حوزه قرآن از کشورهای عمان و عراق نیز در این نمایشگاه حضور یافته و در نشستهای تخصصی شرکت می کنند.
وی برگزاری 14 نشست نخبگان، کارگاههای کتابت قرآن و خوشنویسی، اجرای نمایش خیابانی با موضوع قرآنی، پرده خوانی، قصه های قرآنی، عرضه سفال با نقوش اسلامی و قرآنی، پویانمایی و آثار انیمیشنی قرآنی، مناجات خوانی، عکس قرآنی، خوانش متون قرآنی، کارگاههای تصویرسازی آیات قرآن و اجرای برنامه های هنری را از دیگر بخشهای این نمایشگاه عنوان کرد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.