به گزارش ایرنا، بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد عصر امروز دوم آذر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بطور رسمی گشایش می یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در حاشیه بازدید امروز به خبرنگاران گفت: در چارچوب بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد با حضور 700 ناشر در قالب 800 غرفه شامل 35 غرفه ناشران خارجی در مجموع مساحت مساحت 20 هزار مترمربع 29 هزار عنوان کتاب ارائه می شود.
جعفر مروارید افزود: 20 ناشر خارجی از کشورهای آلمان، فرانسه، مصر، عراق، سوریه و افغانستان در این نمایشگاه حضور یافته اند.
وی 'برپایی غرفه های سرای اهل قلم با هدف تجلیل و معرفی نخبگان این عرصه، غرفه دوستداران کتاب، جشن امضای نویسندگان برتر، رونمایی از کتابهای برگزیده، شب شعر، تعویض کتابهای کهنه با نو، برنامه شبهای فرهنگی شهرستانها و کارگاههای تخصصی خوشنویسی' را نیز برنامه های جنبی بیستمین نمایشگاه کتاب مشهد اعلام کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی 'تقدیر از برگزیدگان کتاب سال خراسان' را از دیگر برنامه های جنبی بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد عنوان و بیان کرد: در این چارچوب پنج اثر بطور ویژه تقدیر می شوند. پیام این تجلیل به صاحبان اندیشه این است که چیزی برتر از کتاب در قالب نقد، نظریه پردازی و ابداع نیست.
وی همچنین گفت: برای برپایی این نمایشگاه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با کمک شهرداری مشهد و شبکه های اجتماعی تبلیغات خوبی صورت گرفته لذا پیش بینی می شود امسال رشد 20 درصدی بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب مشهد نسبت به پارسال حاصل شود.
مروارید افزود: کتابخوانی اکنون شاخصه پیشرفت و توسعه یک جامعه محسوب می شود لذا هدف اصلی این است که کتاب خواندن یک امر تشریفاتی نباشد و به ضرورتی مهم برای افراد جامعه مبدل شود. از این رو تلاش می شود پس از برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب نیز شهروندان مشهدی در هفته های مختلف به صورت مدنی کتابخوانی، کتابگردی و خرید کتاب را انجام دهند.
بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد از دوم تا هشتم آذر ماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی این شهر پذیرای عموم مردم است.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.