حجت الاسلام جواد رقوی روز شنبه در محل غرفه جامعه المصطفی در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طلاب از 30 ملیت دنیا از قاره های آسیا، اروپا و آفریقا و کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان، انگلیس، هند، بحرین، سوریه، عراق، لبنان، نیجریه هستند.
وی ادامه داد: نام این محققان در سامانه محققان جامعه مصطفی به عنوان افرادی که استعداد پژوهشی دارند و اثر پژوهشی آنها می تواند در خارج از کشور اثرگذار باشد به ثبت رسیده است. فعالیتهای پژوهشی این افراد در طول سال رصد و پس از کسب امتیازات لازم در سامانه محققان به ثبت می رسد و این افراد همراه با آثارشان در همایشهای پژوهشی شرکت داده می شوند.
او گفت: این تعداد محقق در جامعه المصطفی العالمیه مشهد تاکنون چهار هزار اثر پژوهشی در قالب مقاله، کتاب و پایان نامه با محتوای علوم انسانی و علوم اسلامی در جهت تامین نیازهای علمی و آموزشی این مرکز آموزشی و همچنین تامین محتوا برای انتقال مطالب به مخاطبان در کشورهای خود تولید و چاپ کرده اند.
معاون جامعه مصطفی مشهد افزود: از کل پایان نامه هایی که تاکنون توسط طلاب محقق این مرکز تولید شده 50 مورد با موضوع تفسیر قرآن و حدیث بوده است.
وی ادامه داد: معاونت پژوهشی جامعه مصطفی متولی ایجاد زیرساختهای پژوهشی و هدایت فعالیتهای پژوهشی در مسیر اهداف این مرکز آموزشی است که عمده فعالیتها در این بخش شامل طرحهای پژوهشی، تالیف کتاب، همایش ها و نشست های تخصصی و عمومی، برگزاری کارگاه های و دوره های کارورزی برای طلاب و اساتید می باشد.
او گفت: دیگر موضوعات مربوط به فعالیتهای پژوهشی طلاب شامل حوزه مطالعات منطقه ای، پاسخ به شبهات، تعالیم دینی و تبیین عقلی آموزه های اسلامی می باشد. در واقع تلاش می شود فعالیتهای پژوهشی متناسب با نیازهای مخاطبان این طلاب در کشورهای متبوعشان باشد.
حجت الاسلام رقوی افزود: طلاب غیرایرانی در ابتدای ورود به جامعه مصطفی به مدت 9 ماه زبان فارسی می آموزند تا پس از اتمام تحصیل و بازگشت به کشورشان سفیران فرهنگ و زبان ایرانی و معرف ایران واقعی و اسلام اعتدالی و ناب محمدی باشند.
هم اینک در جامعه مصطفی مشهد هزار طلبه زن و مرد از 30 کشور جهان مشغول تحصیل هستند. این جامعه ا فرمان امام راحل در سال 1359 تاسیس شد. شعبه اصلی آن در شهر قم و دیگر شعبه ها در مشهد، اصفهان، گرکان، تبریز و قشم فعال هستند.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد تا 22 خرداد ماه در محل مرکز نمایشگاهها و همایشهای آستان قدس رضوی در جوار حرم منور امام رضا(ع) دایر است.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.