افشین تحفه گر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عرضه نشدن بن کتاب در این نمایشگاه به نوعی نعمت در نقمت است زیرا مردم به کتابهای دینی بویژه قرآن و ادعیه علاقه مند هستند و آمادگی دارند با خرید آنها به قیمت واقعی به ناشران این حوزه کمک کنند.
وی اظهار داشت: در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در مشهد این اختیار به ناشران داده شده است که کتابها را با هر میزان تخفیف که مایل هستند، عرضه کنند و اجباری در این زمینه وجود ندارد.
وی گفت: اجاره غرفه نیز در این نمایشگاه برای ناشران رایگان است تا هزینه های جانبی آنان را در عرضه کتاب دچار مشکل نکند.
تحفه گر افزود: در این نمایشگاه 15 ناشر خارجی از کشورهای افغانستان، پاکستان، سوریه، عراق، لبنان، مصر و ترکیه حضور دارند که 45 ناشر خارجی دیگر را نیز نمایندگی کرده و در مجموع 10 هزار عنوان کتاب عرضه می کنند.
وی اظهار داشت: 60 ناشر شرکت کننده در این نمایشگاه داخلی هستند که از این تعداد 50 ناشر قرآنی مربوط به خراسان رضوی و 10 ناشر دیگر مربوط به 10 استان کشور است.
وی گفت: خراسان رضوی در حوزه چاپ و نشر از نظر کیفیت و کمیت رتبه دوم کشور را دارد و در این میان ناشران قرآنی و دینی استان از جایگاه ویژه ای در تولید آثار نفیس و صادرات آنها به خارج از کشور برخوردار هستند.
تحفه گر افزود: گران ترین کتاب نمایشگاه امسال قرآن و عترت در تهران توسط یکی از ناشران حوزه دینی و قرآنی استان خراسان رضوی به فروش رسید.
وی اظهار داشت: ناشران استان علاوه بر تولید و چاپ آثار خود و صدور آنها به کشورهای مختلف، چاپ و نشر تولیدات مکتوب کشورهای دیگر را نیز انجام می دهند.
وی در باره اختصاص ارز 4200 تومانی به ناشران و اهالی مطبوعات استان نیز گفت: مشکلی در تامین کاغذ برای ناشران وجود ندارد و آنها می توانند با ثبت نام در سامانه توزیع کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاغذ مورد نیاز خود را که با ارز 4200 تومانی تهیه شده، تامین کنند.
چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت که با 700 غرفه در 18 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و با حضور فعالان قرآنی 20 کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد برپا شده است تا چهاردهم ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.