آیت الله سید احمد علم الهدی روز پنجشنبه در ادامه جلسات تفسیر سوره احزاب در مهدیه مشهد افزود: تا پیش از جنگ احزاب سابقه نداشته است اعراب با یهودیان برای جنگ هم پیمان شده باشند اما در جنگ احزاب این ائتلاف در مقابله با اسلام و برای نخستین بار روی داد.
وی همچنین به توصیف شرایط یهودیان مدینه و توطئه های آنان علیه پیامبر اسلام (ص) پرداخت و گفت: پس از اخراج یهودیان از مدینه، منافقان، کفار و یهودیان جنگ بزرگی را با همراهی چندین قبیله بزرگ در برابر مسلمانان تدارک دیدند که جمعیت دشمنان در این نبرد 10 هزار نفر ذکر شده است در حالی مسلمانان با مشکلات فراوان و مضیقه شدید اقتصادی حدود 700 جنگجو داشتند.
وی اظهار داشت: با رشادت حضرت علی (ع) پهلوان مشرکان در جنگ احزاب کشته شد و پیامبر (ص) فرمودند اگر علی (ع) نبود اساس اسلام و دین به خطر می افتاد لذا می توان گفت عظمت و وجود کنونی اسلام به خاطر رشادت امیرالمومنین علی (ع) است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی همچنین با یادآوری سالروز وفات حضرت خدیجه (س) در 11 ماه رمضان افزود: این بانوی فداکار در برابر همه مشکلات در صدر اسلام یک پناهگاه برای پیامبر بود و روزی که همه رسالت حضرت محمد (ص) را تکذیب می کردند، خدیجه پیامبر را تایید و از او حمایت کرد، لذا امروز روز عزای حقیقی برای پیامبر مکرم اسلام (ص) است.
3321 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.