دبیرعلمی همایش بین المللی شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم روز دوشنبه در مراسم آغاز این همایش گفت: این همایش با هدف پیوند دادن شاهنامه با خارج از مرزهای ایران زمین و حوزه تمدنی ایران برگزار می شود.
دکترعلیرضا قیامتی افزود: شاهنامه، کتاب پیوندهاست زیرا بزرگترین سندی است که هویت ملی و مذهبی ما را به هم پیوند می دهد.
وی ادامه داد: فردوسی با عشق به فرهنگ و هویت ایرانی و درآمیختن آن با محبت به خاندان عصمت و طهارت معجونی ساخت که فرهنگ ایرانی را پیام آور امید و آشتی و صلح معرفی کرد.
دبیرعلمی همایش بین المللی شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم گفت: شاهنامه کتاب پیوند آسیای مرکزی است و هیچ کتابی به اندازه شاهنامه در مسیر جاده ابریشم معتبر نبوده و نیست.
قیامتی افزود: شاهنامه کتاب داد است و بر غمگساری از مردمان تاکید فراوان دارد.
وی با بیان این که فراخوان مقاله برای ارائه به این همایش در مهر ماه سال گذشته منتشر شد اضافه کرد: این فراخوان به 52 کشور دنیا و تمامی مراکز دانشگاهی و فرهنگی کشور ارسال شد که در نتیجه 328 مقاله به دبیرخانه این همایش رسید که 49 مورد از این تعداد مقالات خارجی هستند.
دبیرعلمی همایش بین المللی شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم گفت: در نهایت تعداد 109 مقاله توسط هیات داوران برگزیده شد که 56 مقاله در کتاب مجموعه مقالات چاپ می شود و 53 مقاله دیگر در نسخه اینترنتی مقالات همایش در دسترس علاقه مندان است.
همایش بین المللی شاهنامه در گذرجاده ابریشم به مدت سه روز ادامه دارد.
1922/7496
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.