سطح زیر کشت غلات 380
اصغر خوشخو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی کنونی این شهرستان با داشتن 11 هزار و 800 هکتار گندم و هشت هزار و 200 هکتار جو یکی از قطبهای تولید غلات در استان خراسان رضوی است.
وی اضافه کرد: کشاورزان باید متوجه باشند که فرصت مبارزه اندک است و باید از هر فرصت و زمانی برای مبارزه با این آفت استفاده کنند.
مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: زمانی که بارندگی و باد وجود دارد نمی توان سم پاشی را ادامه داد اما کشاورزان باید از همان فرصتهای چند ساعته ای که دست می دهد نهایت بهره برداری را بکنند.
خوشخو بر لزوم مبارزه با سن گندم پیش از تخم ریزی این آفت تاکید کرد و افزود: باید از تخم ریزی سن مادر جلوگیری کرد چرا که هر سن مادر می تواند 70 تا 80 تخم بگذارد.
وی ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، فرصت مبارزه با این سن کم است و کشاورزان باید با توجه به توصیه کارشناسان هر چه سریعتر سم پاشی را ادامه دهند.
او اضافه کرد: امسال در راستای مبارزه با آفات در سطح 380 هکتار از زمینهای زیر کشت غلات این شهرستان مبارزه علیه زنگ گندم و سفیدک انجام شد و در سال زراعی کنونی هم در 40 درصد از مزارع غلات تربت جام مبارزه علیه سن گندم، شته و سفیدک انجام شده است.
سن گندم مهمترین آفت گندم و جو در ایران است که از مواد درون گندم یا جو تغذیه می کند و در نهایت محصولی که عاید کشاورز می شود، خوشه خشک و سیاه شده گندم و جو است.
در شهرستان تربت جام که در فاصله 165 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد 45 هزار هکتار کشتزار وجود دارد و سالانه بیش از 30 نوع محصول زراعی و 25 نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می شود.
1922/7494
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.