علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی مدیران صنعت آب خراسان رضوی در مشهد افزود: براساس برنامه ریزی انجام گرفته، طرح هایی مانند ساخت سد خاکی در قالب فراخوان به بخش خصوصی واگذار و به ازای سرمایه گذاری انجام گرفته، حقابه در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع آب، باید تقسیم عادلانه ای برای حفظ جمعیت روستایی و شهری برنامه ریزی شود.
وی گفت: دولت با محدودیت منابع مالی مواجه است و با تزریق اعتبارات قطره چکانی، مدت اجرای طرحهای آب و فاضلاب طولانی می شود لذا باید زمینه استفاده از منابع غیردولتی برای تسریع در اجرای این پروژه ها فراهم شود.
رزم حسینی افزود: شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب باید با نگاه مدیریت اقتصادی آب در قالب کمیته ای تخصصی، بسته مالی منسجم و قابل اجرا برای طرحهای این حوزه تدوین کنند.
وی با بیان اینکه انتقال آب در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: اینک تمرکز برای تامین منابع آب مورد نیاز بر روی آبهای سطحی و زیرزمینی می باشد اما برای سالهای آینده باید فکر اساسی شود و از این نظر موضوع انتقال آب دریا از اهمیت بسیار برخوردار است.
وی گفت: طرح انتقال آب دریای عمان به شرق کشور توسط بخش خصوصی اجرایی شده و بدون هزینه دولتی، تاکنون 120 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این پروژه انجام گرفته و به احتمال زیاد تا سال 1400 خط انتقال آب به استان یزد می رسد.
رزم حسینی خطاب به مدیران شرکت های آب منطقه ای و آبفای خراسان رضوی افزود: انتقال آب دریا را به طور ویژه در دستور کار قرار دهید و استانداری نیز ضمن حمایت، زمینه ورود شرکت های بخش خصوصی به این طرح را فراهم می کند.
وی با اشاره به خسارت های ناشی از وقوع سیل فروردین امسال در خراسان رضوی اظهار داشت: باید با برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای استان و تقسیم کار بین دستگاه های اجرایی، تصرفات و موانع ایجاد شده در مسیر رودخانه ها رفع تا از بروز خسارت در صورت وقوع سیل جلوگیری شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی نیز در این نشست گزارشی از میزان بارندگی های امسال در این استان ارائه کرد.
محمد علایی گفت: از مجموع یک میلیارد و 572 میلیون متر مکعب ظرفیت 35 سد استان، تاکنون 58 درصد و معادل 914 میلیون متر مکعب پر شده است.
در این مراسم استاندار خراسان رضوی از بخش های مختلف شرکت آب منطقه ای استان بازدید و مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان و مدیرعامل آب و فاضلاب مشهد گزارشی از برنامه ریزی های انجام گرفته برای تامین منابع پایدار آب ارائه کردند.
8005 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.