به گزارش ایرنا، رضا رحمانی روز سه شنبه در نشست گفت وگوی بخش خصوصی با دولت در استانداری لرستان اظهارداشت: بازار یابی و صادرات از دیگر مشکلات بخش تولید است که این عوامل در لرستان با توجه به کم بودن میران صادرات باید به صورت ویژه آسیب شناسی و بررسی شود.
وی افزود:عدم اجرای مصوبه واردات مواد اولیه در مناطق ویژه اقتصادی بدون ثبت سفارش خلاف قانون است و باید توسط دستگاه های بازرسی پیگیری شود.
وزیر صمت بیان کرد: بخشی از مشکلات مثل تحریم و تبادلات مالی موجب افزایش هزینه های تولید شده که همه باید برای کاهش آسیب ها در این زمینه تلاش کنیم.
رحمانی با تاکید بر تغییر نگاه به فضای کسب و کار اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند حفظ منابع موجود تولید کارخانه ها و اشتعال یک جهاد است که همه تکلیف شرعی دارند برای تحقق هرچه بهتر این مهم تلاش و همفکری کنند.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب تاکید کردند عده ای فکر می کنند وظیفه آنها ایراد تراشی است اما بدانند افتخار در کمک به رونق واحدهای تولیدی است که باید در فاز نخست تولید موجود را حفظ کنیم و در مرحله پس از آن باید مابقی طرفیتها را فعال کرد.
وزیر صنعت یادآور شد: جنس کاردر این وزارتخانه با برخی دستگاه ها متفاوت است چرا که برخی نهادها صرفا در مقابل دولت مسئول هستند اما وظیفه وزارت صمت دفاع از تولید و فعالان اقتصادی است که نباید در این راستا ختلاف تعبیر شود.
رحمانی گفت: اگر جایی احساس کنم روال بر خلاف رونق تولید است تذکر می دهم چرا که امسال سیاست اصلی و محوری باید حمایت از تولید باشد و مابقی سیاست‌ها با این برنامه هماهنگ شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: 10 استان جز برنامه ویژه هستند که بیشتر سرمایه گذاری و کار در آنها صورت گیرد.
وی تاکید کرد: در استان های محروم باید خدمت مضاعفی انجام شود.
رحمانی اظهارداشت: صنعت سنگ از پتانسیل های لرستان است که باید نقشه راه توسعه در این زمینه و سایر بخش ها از طرف استان تدوین شود تا وزارتخانه پیگیری کند.
وی با تاکید بر ورود فناوری به صنعت و معدن بیان کرد: در سیل اخیر بیش از 350 هزار میلیارد ریال به کشور خسارت جدی زده شد که سهم صنعت معدن و تجارت لرستان در این حادثه بیش از هفت هزار میلیارد ریال است.
وزیر صنعت اضافه کرد: الان 70 درصد لاستیک سنگین کشور وارد می شود که برای راه اندازی لاستیک سازی خرم آباد به صورت اختصاصی از رییس جمهوری دستور این طرح را می گیریم و مشکل فولاد ازنا باید تا هفته آینده برطرف شود.
رحمانی ادامه داد: سازمان ها توسعه ای باید در جهت رفع محرومیت ها ماموریت یابند که بیشترین تعداد این سازمانها درغرب و اروپا است.
وی تاکید کرد: چند جلسه تا کنون برای رفع مشکلات پارسیلون، سامان کاشی، شرکت پرس و یخچال سازی برگزار شده و باید وصعیت آنها در گزارش جمع بندی به وزارتخانه دقیق اعلام تا به صورت ویژه پیگیری شود.
وزیر صمت بیان کرد: تولیدکنندگان داخلی قول مساعد داده اند با قیمت پایین اقلام لوازم خانگی و فرش را برای بسته های ویژه سیلزدگان تامین کنند که سهم خوبی هم برای لرستان لحاظ می شود.
7273//7269
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.