حسن عزیزی شنبه شب در حاشیه همایش مدیران ورزش و جوانان شهرستانهای خراسان رضوی در گناباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهم این استان از پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان در سال جاری 24 هزار میلیارد ریال است و میزان تسهیلات قابل پرداخت به هر زوج از 150 میلیون ریال به 300 میلیون ریال افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: بر اساس تفاهمنامه با بانک قرض الحسنه رسالت و صندوق کارآفرینی امید 80 میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل و کسب و کارهای خرد به جوانان متقاضی در بخشهای مختلف پرداخت می شود.
وی گفت: با وجود تلاش در حوزه جوانان باز هم افزایش طلاق و کاهش ازدواج یکی از آسیبهای مهم این حوزه به شمار می رود و به همین سبب 500 کارگاه آموزشی در قالب دوره های چهار تا 6 ساعته و 700 مشاوره ویژه جوانان در آستانه ازدواج طی سال جاری برگزار می شود.
عزیزی افزود: عدم کنترل هیجانها و خشم از دیگر آسیبهای رده سنی جوانان در این استان به شمار می رود که باید با جهت دهی مناسب برنامه ها به کاهش این مشکلات توجه کرد.
وی اظهار داشت: هر اندازه اطلاعات و آگاهی جوانان افزایش یابد مشکلات و آسیبهای این بخش کاهش خواهد یافت لذا باید از همه ظرفیتهای بخشهای گوناگون در این زمینه بهره گرفت.
وی همچنین از تدوین بسته جامع بیمه حمایتی جوانان در آستانه ازدواج در خراسان رضوی خبر داد و گفت: این بسته حمایتی شامل کمک به اشتغال، ازدواج و تحصیل است و با کمک دستگاههای اجرایی و بیمه های ذیربط و پرداخت کمک هزینه های تحصیلی و پرداخت تسهیلات لازم از آنان حمایت می شود.
عزیزی مهمترین مشکلات برنامه های اوقات فراغت برای 700 هزار نفر جمعیت جوان استان خراسان رضوی را موازی کاری، نبود برنامه ریزی و انسجام و تعدد فعالیتها توسط دستگاههای اجرایی ذکر کرد و خواستار هم افزایی این اقدامات با محوریت اداره کل ورزش و جوانان شد.
همایش مدیران ستادی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و شهرستانهای تابعه با هدف بررسی مسائل و مشکلات و تدوین خط مشی و سیاست گذاری سالجاری به مدت یک روز در گناباد برگزار شد.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.