محمدعلی جوادی روز چهارشنبه در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: تحریمها اگرچه تهدید هستند و در صورت عدم مقابله می توانند موجب آسیب شوند اما باید آنها را تبدیل به فرصت کرد بنابراین باید در بخشهای مختلف مهم از جمله تولید محصولاتی مثل شکر، مواد پروتئینی و دانه های روغنی به خودکفایی برسیم.
وی با بیان اینکه بارندگیهای خوب امسال در کشور نعمتی است که باید از آن نهایت بهره را برد ادامه داد: باید میزان تولید محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی به میزان بارندگی ها و حتی با بهره وری صحیح از آب افزایش قابل توجهی پیدا کند.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس گفت: تولید باید اقتصادی باشد به این معنا که افزایش تولید باید با حفظ بهره وری آب، کاهش مصرف آب و حفاظت بیشتر خاک و هوا همراه باشد.
جوادی افزود: خراسان رضوی در شماری از تولیدات محصولات کشاورزی و دامی رتبه اول کشور را دارد که باید در تولید این محصولات از این جایگاه نیز فراتر رود و به رشد سایر تولیدات نیز اقدام کند.
وی ادامه داد: افزایش 25 درصدی تولید در بخش کشاورزی طی سال جاری مورد انتظار و قابل پیش بینی است.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس با اشاره به معرفی رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از امروز دیگر نباید به حاشیه ها پرداخت و باید متمرکز بر انجام وظایف، اقدام و عمل کرد.

* بیش از 21 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی ایجاد شده است
معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: بیش از 21 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی ایجاد شده است و این نشان از اهمیت این بخش دارد.
علی رسولیان افزود: در قالب طرح مثلت اقتصادی و فرهنگی که با ابداع استاندار خراسان رضوی اجرایی می شود تلاش خواهیم کرد تا امور را به مردم واگذار کنیم و وضعیت ترکیب جمعیتی خراسان رضوی را از 75 درصد شهری و 25 درصد روستایی تغییر دهیم و این هدف فقط با رشد و توسعه به معنای واقعی محقق می شود.
وی تاکید کرد: تشکلها در بخش کشاورزی بسیار مهمند و همراهی آنها ضروری است و تامین محصولات و امنیت غذایی بدون همراهی آنها ممکن نیست.
سرپرست پیشین جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: کل میزان بارندگی سال گذشته استان 130 میلی متر بود در حالی که از ابتدای امسال تا کنون 280 میلی متر بارندگی ثبت شده است.
نجفقلی صالحی افزود: استان خراسان رضوی در طول پنج سال فعالیت دولت تدبیر وامید در عرصه های مختلف کشاورزی از جمله اجرای آبیاری نوین، کشت گیاهان مقاوم به خشکی، توسعه کشت گلخانه ای، تولید دانه های روغنی، توسعه کشت نشاء و تولید گندم و جو موفقیتهای چشمگیری کسب کرده است.
وی ادامه داد: در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی در پنج سال گذشته چهار هزار میلیارد ریال در استان خراسان رضوی هزینه شده است.
در این مراسم 'محمدرضا اورانی' به‌عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان منصوب شد و از نجفقلی صالحی که پیش از این سرپرستی این سازمان را برعهده داشت قدردانی به عمل آمد.
اشتغال در معاونت امور برنامه ‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و عضویت در هیات مدیره تعاون روستایی کشور از سوابق کاری اورانی است.
مجتبی مزروعی، رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ۱۶ دی ماه سال گذشته به اتهام تخلفات مالی بازداشت شد و پس از او نجفقلی صالحی به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی این استان به شکل موقت این سازمان را تا به امروز سرپرستی کرد.
1922/7496
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.