محمد علی نبی پور روز سه شنبه در دیدار با جامعه کارگری و تشکیلات کارگری شهرستان کاشمر افزود: کارگران ستون فقرات تولید در جامعه هستند.
وی ادامه داد: با وضعیت افزایش مبالغ بیمه بسیاری از کارشناسان پیش ‌بینی می‌کنند بسیاری از نیروهای کارگری تعدیل شوند از سویی چون کارفرماها در وضعیت رکود هستند مجبورند برخی قسمت‌های کارخانه ها را تعطیل کنند.
فرماندار کاشمر گفت: الان در یک جنگ اقتصادی هستیم و بی ثباتی قیمت‌ها، ورود برخی افراد سود جو به بازار و ایجاد مشکلاتی در سطح جامعه، تحریم‌های سخت گیرانه و فراگیر و اقتصاد تک محصولی موجب شده با مشکلات جدی در حوزه تولید روبه رو باشیم هر چند مشکلات مربوط به دولت خاصی نیست.
نبی پور افزود: امروز تولید برای کارفرمایان دشوار شده است لذا باید وضعیت با دقت مدیریت شود چون افزایش قیمت ارز موجب بروز مشکلات جدی شده است که البته فرصتهای جدیدی هم برای برخی به وجود آورده است.
وی ادامه داد: در شهرستان کاشمر تاکید براین است که ضمن حمایت از کارگر، نقش کارفرما هم نادیده گرفته نشود و نباید همیشه شعار داد که کارفرمایان، کارگران را استثمار می ‌کنند چون بدون شک اگر کارخانه، تولید نداشته باشد کارگری سرکار نمی ماند.
فرماندار کاشمر گفت: در کنار تسهیلگری برای کارفرما باید کارگران هم حمایت شوند و این حمایت نباید موجب تعارض بین کارگر و کارفرما شود.
نبی پور افزود: برخی کم کاریها در سیستم اداری نباید موجب ایجاد مشکلاتی برای کارگران و کارفرمایان شود زیرا سرمایه گذاری در جایی شکل می گیرد که کار کارفرمایان و سرمایه گذار تسهیل شود.
وی با تاکید بر افزایش سرمایه گذاری در شهرستان ادامه داد: با توجه به تورم، افزایش حقوق اعلام شده زیاد نیست و بدون شک اگر مشکلات اقتصادی حل نشود به تبع آن مشکلات و تهدیدات امنیتی به وجود خواهد آمد.
فرماندار کاشمر با اشاره به لزوم احداث مجموعه ورزشی برای جامعه کارگری این شهرستان گفت: ما آماده ایم زمین مورد نیاز برای احداث مجموعه ورزشی کارگری شهرستان را در اختیار قرار دهیم اما اگر بخواهد ساخت آن چندین سال به طول بکشد به طور قطع فایده‌ای نخواهد داشت.
بازرس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: اگر وضعیت اشتغال خوب باشد کارگران هم از وضعیت خوبی برخوردار خواهند بود.
حمید عبدالله زاده وضعیت معیشتی برخی کارگران به خصوص کارگران ساختمانی و مشاغلی که تعطیل شده را بسیار نگران کننده دانست.
وی اظهار کرد: مهمترین معضل منطقه کاشمر اشتغال است لذا باید کارگروه ویژه ای برای رفع مشکلات منطقه تشکیل شود.
کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.
1922/7497
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.