استاندار خراسان رضوی سه شنبه شب در جلسه این ستاد که در محل استانداری خراسان رضوی تشکیل شد گفت: در طرح ساماندهی منطقه قصبه گناباد و ایجاد منطقه گردشگری برای آن مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی مجوز هتلی سنتی در منطقه قصبه شهر گناباد با رویکرد حمایت از سرمایه گذاری و جذب گردشگر را ظرف مدت یک ماه صادر کند.
علیرضا رزم حسینی افزود: همچنین اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی باید حریم منطقه گردشگری قنات قصبه را به منظور سرمایه گذاری در آن از طریق معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور تعیین کند.
وی اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد شهرداری گناباد با هماهنگی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی طرح تفصیلی مکمل قنات قصبه گناباد را با هدف جذب گردشگر داخلی و بین المللی ظرف مدت سه ماه تهیه و نتیجه را به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اعلام کند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به دیگر مصوبه این جلسه گفت: با عنایت به اهمیت تولید آرتمیا و پتانسیل بسیار مناسب شهرستان گناباد در این خصوص مقرر شد شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی نسبت به صدور مجوز چاه آب شور ظرف مدت 15 روز برای سرمایه گذار اقدام کند.
رزم حسینی افزود: همچنین سرمایه گذار می بایست ظرف مدت شش ماه نسبت به تولید آرتمیا در آن منطقه اقدام کرده و گزارش عملکرد سرمایه گذار توسط اداره کل جهاد کشاورزی استان در بازه زمانی مشخص به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان منعکس شود.
آرتمیا یک جاندار سخت پوست است که از ذرات کمتر از 50 میکرون تغذیه و در آبهای بسیار شور زندگی می کند و هیچ گونه وسیله دفاعی ندارد.
استاندار خراسان رضوی گفت: در این جلسه مقرر شد نسبت به تهیه طرح اصلاح و احیا عرصه فرودگاه گناباد با عنایت به قرار گرفتن در محدوده کانون بحران فرسایش بادی با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اقدام شود.
علیرضا رزم حسینی افزود: با عنایت به ضرورت تامین آب شرب مردم شهر بجستان مصوب شد شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی نسبت به سرمایه گذاری و خرید دو حلقه چاه آب از کشاورزان ظرف مدت دو ماه اقدام کند و در بلند مدت نیز شرکت آب منطقه ای برای تامین آب بهداشتی شهر بجستان موضوع خرید تصفیه خانه را پیگیری نماید.
وی ادامه داد: مقرر شد اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نسبت به رفع محدودیت در خصوص توسعه 13 روستا در بجستان با نظر موافق استان ظرف مدت یک هفته اقدام کند.
استاندار خراسان رضوی گفت: معاونت عمرانی استانداری نیز باید نسبت به صدور مجوز و جابه جایی واحدهای دامی شهر بجستان و شهر یونسی و روستای فخرآباد و روستای جزیره ظرف مدت یک ماه با هماهنگی اداره کل جهاد کشاورزی استان اقدام کند.
رزم حسینی افزود: در این جلسه مقرر شد شرکت ملی گاز استان برای تامین گاز و بهره مندی از یارانه انتقال شبکه گاز واحدهای صنعتی، کشاورزی و تولیدی شهرستانهای بجستان و گناباد با معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران مکاتبه کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: تاکنون تفاهمنامه های مربوط به 18 پروژه با حجم سرمایه گذاری 570 میلیارد ریال در بجستان و 16 پروژه با حجم سرمایه گذاری 390 میلیارد ریال در گناباد نهایی شده است.
علی رسولیان افزود: در نشستی که با سرمایه گذاران برگزار شد ضمن بررسی طرحهای رونق تولید در دو شهرستان بجستان و گناباد تصمیمات لازم برای رفع موانع و مشکلات پیش روی اجرای 42 پروژه سرمایه گذاری برطرف شد.
وی با بیان اینکه مشکلات برخی از پروژه ها باید در سطح ملی برطرف شود اضافه کرد: بانکها برای تامین تسهیلات مربوط به پروژه های سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند.
معاون استاندار خراسان رضوی برآورد سرمایه گذاری برای اجرای طرحهای گردشگری در محدوده قنات قصبه گناباد را 100 میلیارد ریال با اشتغالزایی برای 150 نفر اعلام کرد.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد و شهرستان بجستان در 278 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارند.
1922/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.