مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی - هنری مساجد خراسان رضوی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در این دوره از مسابقات 32 هزار نفر از اعضای زن و مرد کانونهای فرهنگی – هنری مساجد کل کشور شرکت کردند که پس از رقابت در مرحله استانی 300 نفر از آنان به مرحله کشوری راه یافتند.
محمد حسین عبداللهی افزود: از 300 شرکت کننده مرحله کشوری سیزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان 180 نفر مرد و باقی زن هستند که مردان در رشته های ' قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، اذان، ترتیل، حفظ کل قرآن، حفظ جزء 30 قرآن و نقاشی آیات' و زنان در رشته های 'حفظ کل قرآن، قرائت تحقیق و ترتیل' به رقابت می پردازند.
وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال هستند و همه آنان از اعضای فعال کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور به شمار می روند.
مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی – هنری مساجد خراسان رضوی گفت: 24 هزار کانون فرهنگی – هنری در مساجد کل کشور فعال است که از این تعداد هزار و 770 کانون در خراسان رضوی قرار دارد.
عبداللهی افزود: پنج هزار و 600 نفر از اعضای کانونهای فرهنگی – هنری مساجد خراسان رضوی در سیزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان شرکت کردند که پس از رقابت در مرحله استانی 15 نفر از آنان به مرحله کشوری راه یافتند.
وی اضافه کرد: مرحله کشوری سیزدهمین دوره از مسابقات سراسری مدهامتان تا 13 اردیبهشت ماه در مشهد ادامه می یابد و در آخرین روز سه نفر از هر رشته به عنوان برگزیدگان این دوره از مسابقات با نظر هیات داوران معرفی می شوند.
مدهامتان کوچکترین آیه 64 سوره الرحمن و کوچکترین آیه قرآن است که تنها از یک کلمه 'مدهامتان' تشکیل شده است.
مدهامتان به معنای 'دو باغ سبز و سیرآب که از غایت سبزی به سیاهی زنند' است و مثنای کلمه 'مدهامه' است.
1922/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.