مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی به حفظ محیط زیست تأکید و ضرورت توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی را با نگاه ویژه به حوزه تولید و اشتغال مهم برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشتخوار، مسعود مهدی زاده مقدم در نشست مشترک با فرماندار شهرستان رشتخوار و مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، اظهار کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال  توسعه یافتن هستند و صنایع مختلفی در آن حضور دارند که هم راستا با توسعه، نسبت به رعایت ملاحظات زیست محیطی، زمینه رشد و توسعه خود را دنبال می کنند تا محیط زیست پیرامون دچار مخاطره نشود. 

وی افزود: یکی از موارد مهم استقرار واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این است که با حفظ محیط زیست و نگاه حمایتی در جهت رونق تولید احداث شوند.

مهدی زاده مقدم ادامه داد: صنعتگران پیشگامان حفاظت از محیط زیست هستند زیرا رشد و توسعه صنعتی با حفظ محیط زیست محقق می شود. 

وی بیان کرد: اقدامات مطلوبی در حفظ مسائل محیط زیستی مانند احداث تصفیه خانه، آبیاری قطره ای فضای سبز و توسعه آن و استفاده از پساب تصفیه خانه ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام شده است

مهدی زاده مقدم عنوان کرد: نگاه ما در شهرک‌ها و نواحی صنعتی یک نگاه زیست محیطی بوده و اهمیت ویژه ای به حفظ و ارتقاء محیط زیست می‌دهیم تا ضمن رعایت مسائل زیست محیطی رویکردهای حمایتی صاحبان صنایع در کنار آن به بهترین نحو اجرا شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از اهدف اصلی ما در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان حفظ و توسعه فضاهای سبز و ایجاد بوستان های صنعتی بوده که تاکنون 885 هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان احداث شده که با تجهیز فضاهای سبز به آبیاری تحت فشار و قطره ای و استفاده مجدد از پساب تصفیه خانه ها هم اکنون 75 درصد آنها با آبیاری تحت فشار و قطره ای انجام می‌شود تا به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کمک شود.

وی در پایان گفت: هم اکنون هشت تصفیه‌خانه متمرکز در شهرک‌ها و نواحی‌صنعتی استان با ظرفیت تصفیه 14هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه روز مستقر بوده که 75 درصد از واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تحت پوشش هستند که با طرح های توسعه که در حوزه تصفیه خانه برنامه ریزی شده، ظرفیت شبکه تصفیه فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در دو سال آینده به 23 هزار مترمکعب در شبانه روز می رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.