به گزارش ایرنا، علی رستمی روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز شورا در تربت حیدریه افزود: در حوزه آسیب های اجتماعی شاهد افزایش طلاق و دزدی هستیم که باید جلو فروپاشی اخلاق در جامعه را بگیریم.
وی اظهار داشت: وظیفه دولت انجام امور زیرساختی نظیر آب، برق و گاز در روستاهاست که در این زمینه هیچ کوتاهی صورت نگرفته است و دولت تمام اختیارات خود را به شوراهای شهر و روستا سپرده و به آن ها اختیار تام داده تا آنچه صلاح می دانند برای توسعه و عمران و آبادانی روستاها و شهرها انجام دهند.
وی گفت: انجام این اقدامات زیربنایی به این خاطر بوده که روستانشینان سالم، منزه و امیدوار به آینده بهتر زندگی کرده و احساس امنیت، شادابی و طراوت کنند.
رستمی با بیان اینکه آمارها نگران کننده است افزود: در حوزه خانواده پارسال هزار و 300 فقره طلاق در تربت حیدریه به ثبت رسید که نسبت به سال قبل از آن 32 درصد افزایش داشت.
وی اظهار داشت: در روستاهایی که بسیجی، روحانی، پلیس و اعضای شورای آن با هم منسجم تر بوده و با هم یکرنگی بیشتر داشته اند، میزان آسیب های اجتماعی کمتر بوده است.
وی گفت: اعضای شوراهای اسلامی باید به حوزه ‌های فرهنگی، معنوی و اخلاقی بیشتر توجه کنند و مواظب فروپاشی اخلاقیات باشند.
رستمی با بیان اینکه اعضای شوراهای اسلامی در روستاها باید آموزش های لازم را فرا بگیرند افزود: مطالعه عملکرد شوراها نشان می دهد در هر منطقه که اعضای شوراها منافع شهر و روستای خود را بر منافع شخصی ترجیح داده اند، آن منطقه موفق تر و میزان آسیب های اجتماعی در آن کمتر بوده است.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
7079/6121 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.