محمد علی نبی ‌پور روز یکشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه ‌گذاری شهرستان کاشمر افزود: سهمیه امسال ایجاد اشتغال این شهرستان هزار و 688 شغل تعیین شده که باید با برنامه ‌ریزی درست این سهمیه محقق شود.
وی تاکید کرد: در این راستا باید با جدیت در نیمه ابتدایی سال تسهیلات تعیین تکلیف شود و کارگروهها براساس برنامه زمان بندی شده برگزار گردد.
فرماندار کاشمر با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال رونق تولید گفت: اگر در زمینه اشتغال بتوانیم موفق باشیم در تحقق شعار سال توفیق یافته ایم.
نبی پور ابراز امیدواری کرد که با تحقق طرح مثلث اقتصادی استاندار خراسان رضوی علاوه بر توزیع منابع بانکی از منابع بخش خصوصی و کارآفرینان هم در ایجاد اشتغال استفاده شود.
وی با اشاره به سفر هفته آینده استاندار خراسان رضوی به کاشمر اضافه کرد: در این سفر تفاهمنامه‌هایی به امضاء می رسد تا با کمک بخش خصوصی این تسهیلات جهت دهی شوند.
فرماندار کاشمر گفت: به رغم این که پارسال مقرر بود 45 درصد تسهیلات به بخش کشاورزی اختصاص یابد اما این رقم به 70 درصد افزایش یافت و این نشان می‌دهد مجموعه شهرستان و دستگاههای اجرایی جهت دهی نادرستی در این خصوص داشته‌ اند و اداره صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاههای مربوطه ضعیف عمل کرده‌اند.
نبی پور افزود: با توجه به این که برخی افراد سوء استفاده ‌گر تلاش می کنند از تسهیلات ارزان قیمت بهره ببرند به همین دلیل باید نظارتها بیشتر شود و البته وظیفه ما صرفا پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بانکها نیست و چه بسا اگر اعطای تسهیلات منجر به ایجاد اشتغال نشود همه مسئولان و حتی بانکها زیر سوال بروند.
وی تاکید کرد: طرحهایی که به دلیل کمبود تسهیلات نیمه کاره مانده اند باید در اولویت قرار گیرند و به پرونده ها با سرعت بیشتری رسیدگی شود همچنین در بخش کشاورزی نیز باید تنوع بیشتری وجود داشته باشد و به سمت راه‌اندازی صنایع تبدیلی و کارگاههای کوچک هم رفت.
کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
1922/7497
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.