علیرضا سلیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراحل مطالعاتی این طرح نزدیک به یک سال طول کشید و در حال حاضر چند ماه است که در دانشگاه فردوسی آغاز شده است.
وی اظهار داشت: در این طرح علاوه بر شناسایی استعداد تحصیلی، سعی در شناسایی استعدادهای شغلی و مهارتی دانشجویان است تا در یک فضای تعاملی این قشر فرهیخته بتوانند برای خود و جامعه اثرگذار باشند.
وی گفت: اشتغال پذیری دانشجویان از اهداف اصلی طرح بالندگی است تا در زمان ورود به بازار کار توان مهارتی مناسب داشته باشد.
سلیمی افزود: در گذشته سعی در اشتغال زایی افراد جامعه با هدف فراهم نمودن شرایط جذب آنها در مشاغل مختلف بود ولی در طرح بالندگی تلاش شده است با استفاده از مجموعه ای از تست ها و آزمون های معتبر بین المللی، شخصیت شغلی فرد شناسایی شود تا در آینده شغل مناسب با شخصیت فرد به او معرفی گردد.
وی اظهار داشت: در تعامل با پارک علم و فناوری خراسان رضوی قرار شده است دانشجویان مستعد به آنها معرفی شوند تا در شکل گیری شرکت های مورد نیاز از آنها استفاده گردد.
وی گفت: طرحی در دست اجراست تا دانش آموزان و خانواده های آنها قبل از انتخاب رشته با استعداد خود آشنا شوند و سپس رشته ای که در آن هم علاقه و هم استعداد دارند انتخاب کنند تا دچار بی علاقگی به رشته خود در طول دوران تحصیل نگردند.
سلیمی افزود: طرح شهاب با هدف ایجاد فضای مناسب برای بروز و ظهور استعدادهای دانشجویان و بهره ‌مندی از این استعدادها مطابق با جایگاه شایسته آنها، در این دانشگاه به اجرا گذاشته شده است.
وی اظهار داشت: تاکنون در مجموعه دانشگاه فردوسی مراسم تقدیر از دانشجویان موفق بسیار برگزار شده است ولی اکنون سعی داریم در یک مراسم از تمام افتخارآفرینان دانشگاه قدردانی کنیم.
وی گفت: در مراسم امروز 430 دانشجو که عناوین برتر در آزمون های سراسری دانشگاهها، کارشناسی ارشد، دکتری و همچنین دانشجویانی که رتبه های برتر علمی در المپیادهای دانشجویی کشوری و بین المللی به دست آورده اند در کنار مدال آوران ورزشی و برگزیدگان جشنواره های قرآنی مورد تقدیر واقع شوند.
سلیمی هدف از این مراسم را آشنایی بیشتر دانشجویان با همدیگر دانست و افزود: با شناخت دانشجویان از هم می توان امید داشت که آنان از تک بعدی خارج شده و به سوی تعامل بیشتر و چند وجهی حرکت کنند و همچنین با روش های کسب پیشرفت همدیگر بیشتر آشنا شوند.
وی ادامه داد: در طرح خوشه بندی شهاب، دانشجویان در 38 زمینه مورد سنجش قرار گرفته و سپس در سه گروه تقسیم بندی می شوند.
وی اظهار داشت: در این خوشه بندی تمام فعالیت های دانشجویان در نظر گرفته شده و دانشجویان هر سال در آن شرکت می کنند.
سلیمی گفت: تاکنون سه دوره از طرح خوشه بندی شهاب اجرا شده و داوران آن اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد می باشند.
مراسم تجلیل از ستارگان دانشگاه فردوسی مشهد با تلاش گروه شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانشگاه فردوسی مشهد (شهاب) عصر شنبه در تالار اجتماعات دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌ شود.
2030 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.