سید مسعود یاوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان دقیق خسارت ناشی از سیل در خراسان رضوی هنوز در دست بررسی قرار دارد لذا جمع بندی نهایی آن ظرف روزهای آینده اعلام می شود.
وی گفت: میزان خسارت ناشی از سیل در خراسان رضوی تا پنجم فروردین ماه گذشته دو هزار و 40 میلیارد ریال برآورد شده است.
معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی افزود: خسارات از پنجم فروردین ماه تاکنون نیز حدود 11 هزار میلیارد ریال برآورد شده است که البته رقم جمع بندی و نهایی نیست.
وی گفت: برآورد و جمع بندی خسارات وارده از سیل در خراسان رضوی در حال جمع بندی است.
پیش از این مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی بیشترین خسارات ناشی از سیل را در این استان به ترتیب مربوط به شهرستانهای کلات، بردسکن و سرخس ذکر و بیان کرده بود: هزار و 150 نفر شهروند آسیب دیده از سیلاب در شهرستانهای سرخس، بردسکن، کلات، بجستان، نیشابور و کاشمر اسکان یافتند که بسیاری از این اسکانها بخاطر احتیاط از وقوع حوادث بعدی صورت گرفت.
حجتعلی شایانفر
فعالیت متوالی چند سامانه جوی قوی بارشزا طی فروردین ماه گذشته در خراسان رضوی باعث بروز سیلاب در شهرستانهای مختلف این استان شد اما پیش بینیها بهنگام و اقدامات پیشگیرانه مسئولان موجب مدیریت بحران ناشی از این پدیده طبیعی، کاهش خسارات مالی و نیز جلوگیری از تلفات انسانی شد.
در پی هشدارهای هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی قوی به خراسان رضوی تمامی مسئولان دستگاههای اجرایی شهرستانهای این استان با بسیج امکانات و بهره گیری از ظرفیتهای موجود، خود را برای مقابله با سیل آماده کردند. بر این اساس با وجود بارش سنگین که در برخی نقاط خراسان رضوی ظرف فقط چند ساعت به 88 میلیمتر رسید در مجموع اقدامهای صورت گرفته در این استان حجم خسارتها را در مقایسه با دیگر مناطق کشور به شدت کاهش داد.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.