دستاوردهای ساخت داخل و تعمیرات شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در مشهد، در مراسمی که امروز سه شنبه سوم اردیبهشت ماه در محل دپوی قطارشهری مشهد برگزار شد، از مهم‌ترین دستاوردهای تخصصی ساخت داخل و تعمیرات شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد در این مراسم گفت: تحریم، تغییرات نرخ ارز و فقدان امکان‌تامین لوازم یدکی این شرکت را به چالش کشید لذا برای رفع آن راهکارهای مختلفی در پیش گرفته شد و مهندسی معکوس در دستور کار مهندسان ایرانی قرار گرفت.

وحید مبین مقدم افزود: تکیه بر تولید و توانمندی داخلی یکی از این راهکارها بود که در چارچوب آن شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد پارسال 'حوزه مهندسی و ساخت' را راه اندازی کرد. بر این اساس تاکنون 73 قطعه و ادوات خارجی مهندسی معکوس و بومی سازی شده که 55 میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی به همراه داشته است.

وی ادامه داد: همچنین با کسب دانش تعمیرات تخصصی 39 قطعه دستگاه نیز تعمیر شد که صرفه جویی 63 میلیارد ریالی در پی داشت و با دستیابی به این دستاورد تخصصی 'سامانه ترمز' خط یکم قطار شهری مشهد اورهال و تعمیر اساسی شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: در بخش نرم افزارها نیز دو نرم افزار در بخش عملیاتی و تعمیرات نگهداری و و یکی در بخش فرمان با صرفه جویی 15 میلیارد ریال طراحی و ساخته شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.