مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در این مراسم گفت: به پساب ناشی از آب مصرفی در شستن لباس، حمام و روشویی عنوان آب خاکستری اطلاق می شود و اگر مصرف هر فرد در شبانه روز 120 لیتر آب باشد 48 لیتر آن به آب خاکستری تبدیل می شود.
حسین اسماعیلیان افزود: پارسال شورای اسلامی شهر مشهد در قالب قانون بهینه سازی آب، شهرداری این شهر را مکلف کرد تا ساختمانهای بلندمرتبه، بیمارستانها، مراکز آموزشی، مجموعه های اقامتی و تجاری موظف به اجرای طرحهای بازچرخانی آب شوند.
وی ادامه داد: در این راستا پارسال یکی از مدارس مشهد و امروز نیز دومین مدرسه در آموزش و پروش ناحیه 4 به سیستم بازچرخانی آبهای خاکستری مجهز شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با بیان این که هدف اصلی از اجرای این طرح در مدارس ایجاد فرهنگ مصرف آب در بین دانش آموزان است گفت: با اجرای این طرح به ازای هر دانش آموز دو لیتر کاهش مصرف آب در هر روز خواهیم داشت و اگر این طرح در تمامی مدارس مشهد اجرا شود روزانه یک میلیون لیتر در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.
اسماعیلیان تاکید کرد: با توجه به خشکسالیهای پی در پی و وضعیت آبی مشهد باید الگوی مصرف اصلاح و مدیریت مصرف نهادینه شود.
وی ادامه داد: هر شهروند مشهدی در شبانه روز 120 لیتر آب مصرف می کند که این رقم را با رعایت مدیریت مصرف می توان به 70 لیتر رساند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در حال حاضر 85 درصد از 100 درصد آب مصرفی حوزه شرب به فاضلاب تبدیل می شود.
1922/7505
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.